וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמאטק רכשה את קו מוצרי בקרת האלכוהול של מיצובישי ארה"ב

אלי דניאל

9.12.2002 / 11:24

בינואר רכשה החברה את זכויות ההפצה הבלעדיות של המוצר בצפון אמריקה, תוך שהיא צופה הכנסות של 4-6 מ' ד' ב-2002 ו-2003; מאז רכישת הזכויות הניבה פעילות זו הכנסות של כ-3 מיליון דולר



חברת דמאטק הישראלית, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניים, הודיעה היום על רכישת קו מוצרי בקרת אלכוהול (MEMS-2000) מחברת מיצובישי ארה"ב (Mitsubishi Electric & Electronic USA). על פי ההסכם דמאטק תקבל ממיצובישי את תיקי המוצר והזכויות, לרבות רשיונות וכל הקניין הרוחני הרלוונטי.



מערכות בקרת אלכוהול מרחוק מודדות את רמת האלכוהול בנשימת הנבדק, בדומה למערכות ניידות הנמצאות בשימוש המשטרה. תוצאות הבדיקה מועברות למרכז בקרה בו מוודאים כי הנבדק מקיים את תנאי תוכנית מעצר הבית שלו. מערכות בקרת אלכוהול יכולות לפעול עצמאית, לבקרת אלכוהול בלבד או לשמש בנוסף, כמערכת בקרה על מגבלות מאסר בית.



יצוין כי בשנה האחרונה הרחיבה דמאטק בהדרגה את מיקומה בתחום המערכות לבקרת אלכוהול. כך, לפני כשנה היא קיבלה לידיה את זכויות ההפצה של ה-MEMS-2000 בצפון אמריקה, תוך שהיא צופה הכנסות של 4-6 מיליון דולר ב-2002 ו-2003. מאוחר יותר היא רכשה זכויות לשימוש בפטנטים שאיפשרו לה להרחיב את תחומי פעילותה בתחום זה למדינות נוספות.



העסקה הנוכחית תאפשר לחברה הבת של דמאטק - אלמו-טק, לייצר את מערכות ה-MEMS-2000 ולשלבן במערכות בקרה אחרות, כמו גם לפתח גרסאות חדשות של המוצר, בהתאם להתפתחות השוק ולצרכיו הייחודיים. בחברה מציינים כי אלמו-טק תהיה אחראית לייצור ולהמשך פיתוח המערכת ומוסיפים כי עד היום הניבה מכירת המערכות מסוג זה הכנסות של כ-3 מיליון דולר.



יואב רייזמן, מנכ"ל דמאטק, אמר כי "מוצר בקרת האלכוהול מוכיח את עצמו כחלק חשוב ממערך מוצרי החברה, ולפיכך פעלנו לרכישת הזכויות במוצר במלואן". לדבריו, "מערכות בקרת אלכוהול המופעלות כאמצעי אכיפה משלים למאסרי בית, נמצאות בשימוש בארה"ב מזה מספר שנים. מערכות אלה נותנות מענה יעיל לבעיה של עבריינות נשנית כתוצאה מצריכת אלכוהול. אנו מצפים לראות תוכניות נוספות, הן באירופה והן בשאר העולם שמאמצות אמצעי זה, עם התפתחות תוכניות הבקרה האלקטרונית".



מניית דמאטק נסחרת בבורסה הראשית בלונדון לפי שווי של כ-17.4 מיליון דולר (11 מיליון ליש"ט). הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2002 הסתכמו בכ-8.6 מיליון דולר - עלייה של כ-6% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה בשנת 2001. החברה הרוויחה בששת החודשים הראשונים של 2002 כ-700 אלף דולר, גידול של כ-28% לעומת הרווח בתקופה המקבילה בשנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully