וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

XTL מבצעת ארגון מחדש: תמקד את פעילותה בשוק מושתלי הכבד בשל צהבת נגיפית שהיקפו כ-500 מילין דולר לשנה

אלי דניאל

9.12.2002 / 12:13

במסגרת הרה ארגון ייסגרו פרויקטים ויצומצם מספר העובדים; המטרה - לאפשר את המשך פעילות החברה עד לשנת 2005; החלה בשלב השני של הניסויים הקליניים ב-HepeX-C במושתלי כבד בשל צהבת מסוג C



חברת הביוטכנולוגיה הרחובותית, XTL , אשר מניותיה נסחרות בבורסת לונדון, מדווחת היום כי מועצת המנהלים שלה אישרה תהליך רה ארגון, אשר מטרתו הארכת פעילותה של החברה עד לשנת 2005 תוך מיקוד של מוצריה המובילים - HepeX-C ו- HepeX-B בשוק מושתלי הכבד בשל צהבת נגיפית - שוק המוערך בכ-500 מיליון דולר לשנה, בעוד שעד כה התמקדה החברה בשוק החולים הכרוניים.



כמו כן, בכוונת הנהלת XTL לצמצם או לסגור פרויקטים אשר נמצאים בשלב התחלתי של מחקר וכן לצמצם את מספר העובדים ואת היקף ההוצאות הקשורות. צעדים אלה יחלו כבר במהלך החודש הבא.



ד"ר מרטין בקר, נשיא ומנכ"ל XTL, התייחס להחלטה שקיבלה מועצת המנהלים ומסר כי "בהתחשב במצבו הנוכחי של השוק החלטנו להקצות 80% מהמשאבים למוצרים המובילים בניסויים קליניים ואת 20% הנותרים לפרויקטים טרום קליניים". בקר הוסיף כי "החברה מאמינה כי שוק מושתלי הכבד בשל צהבת נגיפית הינו שוק בעל פוטנציאל גבוה, ואסטרטגיה המתמקדת בשוק זה תניב לבעלי המניות שלנו ערך מרבי בזמן הקצר ביותר האפשרי".



במקביל להודעתה על ארגון מחדש של שורותיה, הודיעה XTL כי היא החלה בשלב השני של הניסויים הקליניים בתרופת ה-HepeX-C במושתלי כבד בשל צהבת מסוג C. בחברה מציינים כי החולים יטופלו במינונים שונים של HepeX-C בניסוי שיבוצע במספר מרכזים רפואיים. מטרת ניסוי זה הינה בדיקת הבטיחות והיעילות של התרופה והוא יכלול עשרים חולים אשר יחולקו לארבע קבוצות ויטופלו במשך תקופה של 12 שבועות. הניסוי נערך לאחר שהחברה הגישה תוצאות חלקיות מהניסויים בחולים כרוניים לרשויות הרלבנטיות, ותוצאותיו המלאות יפורסמו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2003.



במהלך השנה האחרונה דיווחה XTL על תוצאות שלבי הביניים של הניסוי בחולים כרוניים, שהראו כי לתרופה ה-HepeX-B אין תופעות לוואי וכי יש פעילות ביולוגית משמעותית כאשר הנוגדנים ניתנים בתכיפות. כעת מתכוונת החברה להתחיל בשנת 2003 את השלב השני בניסויים הקליניים במטרה לחקור את הבטיחות והיעילות של הנוגדנים במניעת הדבקה חוזרת של כבד במושתלים חולי HBV.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully