וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כייבל אנד וויירלס שווה פחות מבזק: נפלה לשווי של 1.5 מיליארד דולר בעקבות משבר מזומנים

דפנה מאור

9.12.2002 / 13:11

מניית כייבל אנד וויירלס קורסת ב-43% בבורסת לונדון; באוקטובר 1999 מכרה 20% ממניות בזק ב-630 מיליון דולר



כייבל אנד וויירלס, מחברות הטלקום הגדולות בבריטניה, הידרדרה למשבר נזילות קשה. מנייתה קורסת היום בבורסת לונדון בקרוב לחצי. שווי השוק שלה הוא 1.5 מיליארד דולר - נמוך משווי השוק של בזק , אשר 19.55% ממניותיה הוחזקו עד אוקטובר 1999 על ידי כייבל אנד וויירלס.



סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה בשבוע שעבר את דירוג האשראי של חברת כייבל אנד וויירלס (סימול CWP) לרמת "זבל", בשל החשש שספקית תקשורת הנתונים תתקשה לעמוד במחויבויותיה הפיננסיות. החששות ממשבר מזומנים הובילו לקריסה של 43% במניות כייבל אנד וויירלס היום.



הורדת הדירוג מרמה של Baa2 ל-Ba1 התייחסה, לדברי מודי'ס, לחובות בהיקף של 2.5 מיליארד דולר. סוכנות הדירוג מחזיקה בתחזית דירוג שלילית לחברה, שמשמעותה שהדירוג עלול להמשיך ולהידרדר.



ההורדה הביאה להפעלת סעיף בהסכם בין כייבל לדויטשה טלקום שייאלץ אותה להקצות 2.36 מיליארד דולר או לזכות בערבות בנקאית בסכום זה, בכדי לכסות הוצאות מס אפשריות על עסקה שהתבצעה בין השתיים. ע"פ דיווחים עיתונאיים, עלול הסעיף לחולל משבר מזומנים בחברה, הנמצאת כבר עתה במצוקה.







החברה הבריטית סובלת מנפילת מחירים בשווקים בהם היא פועלת והיא מקצצת משרות. בשנתיים האחרונות פיטרה 14,500 עובדים או 37% מכוח העבודה, לאחר שהביקוש לשירותיה דעך.



כייבל אנד וויירלס תוציא השנה למעלה מ-1.5 מיליארד דולר כנגד צמצום פעילויות לא רווחיות, לרבות חטיבת שירותי הנתונים גלובל. עבור מחצית השנה שהסתיימה בספטמבר רשמה החברה הפסד נקי של 7.2 מיליארד דולר. הכנסות החברה ירדו ב-29% ל-3.72 מיליארד דולר.



ביוני השנה קראה NAPF, קרן הפנסיה הבריטית, למשקיעים להימנע מבחירתו המחודשת של גרהם ואלאס, מנכ"ל כייבל אנד וויירלס. ואלאס היה ההוגה של תהליך התרחבותה של חטיבת גלובל, אשר כילתה מיליארדי דולרים מקופת המזומנים של החברה.



בחודש שעבר הודיע על התפטרותו היו"ר הנבחר של החברה דייוויד נאש, עוד בטרם נכנס לתפקיד. החברה מסרה גם שכל חברי הדירקטוריון החיצוניים הציעו להתפטר קודם לאסיפת בעלי המניות השנתית בחודש יולי.



כייבל אנד וויירלס עברה, במובנים מסוימים, תהליך הפוך לחברות טלקום רבות אחרות - במקום רכישות בזבזניות שהגדילו את חובותיה, היא ביצעה כמה מהלכי מכירה. באוקטובר 1999 מכרה את החזקותיה בבזק הישראלית, סך 20%, לגד זאבי תמורת 630 מיליון דולר לפי שווי של 17.6 שקל למניה.



אולם לא היתה זו ההחזקה היחידה ממנה התנערה כייבל אנד וויירלס. בשנת 2000 השלימה את מכירתה של החברה הבת שלה בהונג קונג, לידי PCCW, תמורת 36 מיליארד דולר. המכירה התבצעה במניות ובמזומן. כייבל אנד וויירלס מיהרה לממש את החזקותיה ב-PCCW לפי המגבלות שהוטלו עליה, על רקע נפילה חדה במניות PCCW יחד עם כל שוק הטלקום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully