וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף מוסיף 1.1%; הפסקת מסחר בתים בעקבות הידיעות כי תחלק את האחזקה ב-TTI כדיווידנד

אילן מוסנאים

9.12.2002 / 13:17

מחזור המסחר נמוך - 75 מ' ש'; עליות של עד 1.3% בשחרים; דסק"ש עולה ב-2.7%; אלביט מערכות מוסיפה ב-2.7%; אגיס עולה ב-1.8%; כור יורדת ב-2.1%;



הבורסה של תל אביב רושמת כעת עליות שערים בינוניות של כ-1%, תוך מחזור נמוך של כ-75 מיליון שקל. זאת, אחרי הירידות החדות של יותר מ-2% שנרשמו אתמול במדדים הכבדים.



מדד המעו"ף נסחר בשעה זו בעלייה של 1.1% לרמה של 364.61 נקודות ומדד תל אביב 100 עולה ב-1% לרמה של 356.62 נקודות. התל-טק, שאתמול איבד למעלה מ-3%, מתקן היום בעליות של כ-2%.



הדולר נסחר כעת ברמה של 4.698 שקלים, הנמוכה בכ-0.3% לעומת הרמות של 4.712 שקלים בהם נסגר המטבע האמריקאי אתמול במסגרת אופציות השקל דולר. רמה זו הינה זהה לשער היציג בו נקבע הדולר ביום שישי. השחרים מגיבים להיחלשות הדולר בעליות נאות של עד 1.3% בטווחים הארוכים. התשואות בטווח הארוך נאות כעת בין 11.10% ל-1125%.



מניית אלביט מערכות עולה ב-2.7% במחזור של 8.5 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. החברה הודיעה הבוקר כי זכתה בחוזה של משרד הביטחון לאספקת מערכות ניהול קרב לצוותי קרב גדודיים של צה"ל. היקף השלב הראשון של הפרויקט הוא כ-30 מיליון דולר.



מניית חברת תים טיפסה בכ-17.5% במחזור של כמיליון שקל לפני שהבורסה החליטה להפסיק את המסחר בנייר. העליות החריגות במניה נרשמו על רקע הפירסומים לפיהם החברה מתכוונת לחלק את אחזקותיה בחברה המוחזקת טי.טי.איי (43%) כדיווידנד בעין למחזיקי המניות שלה. שווי האחזקה של תים ב-TTI מסתכם בכ-23 מיליון דולר, גבוה מהשווי לפיו נסחרת תים בתל אביב. המשמעות היא שתים תבצע חלוקת דיווידנד בתשואה ברוטו של יותר מ-100% למניה, ולכן העליות החדות בשערה של מניית תים.



קבוצת אי.די.בי, שאתמול ננעלה בירידות חדות של יותר מ-2%, נסחרות היום במגמה חיובית. מניית אי.די.בי אחזקות עולה ב-1.2% ואי.דיבי פיתוח עולה ב-1.5%. מניית כלל תעשיות רושמת עלייה של 1.3% ודסק"ש עולה ב-1.3%. נראה שמניית דסק"ש מגיבה לידיעה הבוקר בעיתון "הארץ" לפיו בעלי המניות בחברת הסלולר סלקום - בה מחזיקה דיסקונט השקעות ב-25% מהון המניות - דנים בימים אלה באפשרות לחלק דיווידנד בהיקף של מאות מיליוני שקלים.



מניות כור ומבני תעשיה ממשיכות בסנטימנט השלילי שהציגו אתמול. מניית כור , שאתמול איבדה 6.5%, מאבדת כעת 2.1% ומבני תעשיה יורדת ב-1% ומשלימה ירידה של כ-2.5% ביומיים האחרונים. שתי המניות מתממשות בימים האחרונים לאחר שבשבועות האחרונים רשמו עליות חדות כחלק מהמאבק בבורסה לקראת קביעת מדד המעו"ף ב-15 לדצמבר.



מניית אגיס , שככל הנראה תיכנס בעדכון הקרוב למעו"ף על חשבונן של כור ומבני תעשיה רושמת כעת עליות של 1.8%. המניה עלתה אתמול ב-1.4% לאחר שהודיעה כי קיבלה אישור FDA לשיווק מיידי של תרופה טופיקלית לטיפול בזיהומי עור. התרופה אמורה להתחרות בתרופה עם מחזור מכירות שנתי של כ-70 מיליון דולר, ובאגיס ממתינים לאישור ה-FDA לשיווק התרופה כתחליף גנרי לתרופה המקורית.



לעומתה, מניית שופרסל , שאתמול ירדה ב-2.4%, נפרדת היום מעוד 1.3%. המניה זכתה אתמול להמלצה שלילית מבנק הפועלים. האנליסטית רחלי גרשון מותירה למניה המלצת "החזק" ומפחיתה לה את מחיר היעד מ-13.5 ל-11 שקל - מחיר הגבוה בכ-11% ממחירה של המניה בבורסה.



בבנק הפועלים מעריכים כי המצב הכלכלי הקשה, שפגע בכוח הקנייה של הצרכן, לצד המצב הבטחוני הרעוע, ימשיכו להעיב בתקופה הקרובה על התוצאות הכספיות של רשתות השיווק. בסיכום שנת 2002 צפויה שופרסל להציג יציבות בהכנסות ברמה של כ-6.9 מיליארד שקל, וירידה של כ-37% ברווח השנתי לכ-129 מיליון שקל. הרווח החזוי לרבעון הרביעי הוא 24 מיליון שקל - 56% פחות מהרווח ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully