וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש העליון דחה את ערעור קבוצת כרמל על פסק הדין בו אושרה מכירת מניות בנק כרמל לבנק אגוד

אלי דניאל

9.12.2002 / 13:28

משמעות ההחלטה - החברה תשפה את בעלי המניות שהתנגדו לעסקה - איתן שמיר וחברת א.לוי השקעות - במידה ויממשו את מניות כרמל שבידיהם; החברה כבר הפרישה כ-8.9 מיליון שקל בשל פרשה זו



בית המשפט העליון דחה אתמול את ערעורה החלקי של קבוצת כרמל על פסק דינו של השופט אורי גורן, נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בו אישר גורן את הליך הרה ארגון של בנק כרמל למשכנתאות. ערעורה של קבוצת כרמל נסב בעיקרו על הסעדים אותם העניק בית המשפט לבעלי המניות - איתן שמיר (מחזיק בכ-9.8% ממניות כרמל), חברת א.לוי השקעות ובנין (מחזיקה בכ-3.7% ממניות כרמל) והחברה הבת שלה טלדא לוי - שהתנגדו לרה ארגון - במסגרתו הועברו לבנק אגוד מניות בנק כרמל למשכנתאות.



השופט גורן אישר במהלך יוני 2001 את הליך הרה ארגון, לרבות מכירת מניות בנק כרמל לבנק אגוד, תוך שהוא קבע כי בעלי המניות שהתנגדו להסדר - שמיר וחברת א.לוי - יהיו זכאים, במידה וימכרו את מניותיהם בחברה, לקבל תמורה שתהווה 90% מהתמורה אותה קיבלה החברה עבור מכירת ההון העצמי של בנק כרמל. כלומר, על פי פסק דינו של בית המשפט יכולים אותם בעלי מניות מיעוט למכור את מניותיהם בקבוצת כרמל, לחברה עצמה, לפי שווי של למעלה מ-100 מיליון שקל, בעוד ששווי השוק הנוכחי של קבוצת כרמל עומד על כ-64 מיליון שקל.



קבוצת כרמל העבירה זה מכבר לאותם בעלי מניות שהתנגדו לרה ארגון, ערבות בנקאית שנועדה להבטיח את התחייבותה לשפותם. נכון לתום הרבעון השלישי של השנה, עומד סכום השיפוי המקסימלי על כ-16.2 מיליון שקל, והחברה כבר ביצעה בדו"חותיה הכספיים הפרשה של כ-8.9 מיליון שקל בגין פרשה זו, הפרשה המשקפת את הפער בין שווי השוק של המניות שבידי שמיר וחברת א.לוי לבין התמורה אותה היא עשויה להידרש לשלם להם.



יצוין כי על פי פסק דינו של השופט אורי גורן, יכולים שמיר וחברת א.לוי לחייב את קבוצת כרמל לרכוש את מניותיה המוחזקות על ידם, וזאת במשך תקופה של שנה וחצי, אשר תתחיל עם חלוף 18 חודשים מיום המכירה של בנק כרמל, מכירה שהושלמה ב-3 ביולי 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully