וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 5% בביקוש לעובדים בחודש נובמבר בהשוואה לאוקטובר

עינב בן יהודה

9.12.2002 / 14:00

בהשוואה לחודש נובמבר אשתקד חלה ירידה של 28% בביקוש לעובדים; בענף השמירה והאבטחה נרשמה עלייה של 20% בביקוש לעובדים



הביקוש לעובדים בחודש נובמבר 2002 בהשוואה לחודש אוקטובר 2002 ירד ב-5% - כך עולה מסקר הדרושים של חברת מנפאואר ישראל, המתבסס על מודעות דרושים (מלים ושטח) המתפרסמות בלוחות העיתונים הגדולים. עוד עולה מהסקר, כי בהשוואה לנובמבר 2001 נרשמה ירידה של 28% בביקוש לעובדים.



דליה נרקיס, מנכ"ל מנפאואר ישראל, מסרה כי הירידה בביקוש לעובדים בחודש נובמבר מהווה המשך לירידות בביקוש לעובדים שהחלו בתחילת 2001, ונמשכות מאז באופן רצוף. במחצית הראשונה של שנת 2001 עמד קצב הירידה הרבעוני בביקוש לעובדים על כ-13%. ברבעונים השלישי והרביעי של שנת 2001הואץ קצב הירידה ל-19% בממוצע לרבעון.

נרקיס ציינה כי ברבעון הראשון של שנת 2002 חלה ירידה של 7% בביקוש לעובדים. ברבעון השני הואט קצב הירידה, וברבעון השלישי חלה ירידה נוספת של 9% בביקוש.



בחודש נובמבר 2002, בהשוואה לחודש אוקטובר, נרשמה יציבות בביקוש לעובדים בתחום האקדמאים והניהול. עלייה בביקוש נרשמה במקצועות הביוטכנולוגיה והפרמצבטיקה. כמו כן, נשמרה רמת הביקוש הגבוהה לעובדי ביטוח מקצועיים.



ירידה של 3% נרשמה בביקוש לעובדים בענף שיווק ומכירות, ונבלמה הירידה בביקוש לעובדי טלמרקטינג.



ירידה של 6% נרשמה בהשוואה לאוקטובר בביקוש לעובדים בענף מסחר ושירותים. הירידות בביקוש הקיפו את רוב מקצועות הענף - להוציא עובדי אחזקת רכב, אחיות מעשיות וחובשים, לגביהם חלו עליות.



ירידה של 5% נרשמה בביקוש לעובדים במקצועות הנדסיים, לעומת חודש אוקטובר, כאשר הירידות הקיפו את רוב מקצועות הענף - להוציא מהנדסים ומנהלי פרויקטים לבניין.

ירידה של 23% נרשמה בביקוש לעובדים בענף ייצור תעשייה ומתכת, וירידה של 8% נרשמה בביקוש לעובדים במקצועות הבנייה.



מנתוני מנפאואר עולה כי מנובמבר 2001 חלה ירידה של 35% בביקוש לעובדים בענף שיווק ומכירות, ירידה של 24% בביקוש לעובדים בענף מסחר ושירותים, ירידה של 38% בביקוש לעובדים בענף שירותי משרד, ירידה של 18% בביקוש לעובדים בענף אקדמאים וניהול וירידה של 11% בביקוש לעובדים בענף מקצועות הנדסיים. הביקוש לעובדים בתחום השמירה והאבטחה עלה ב-20% בהשוואה לנובמבר 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully