וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי שקלאר: "מחויבויות ערוץ 2 שומטות את הקרקע מתחת לרגלי הזכיינים"

רוני קורן-דינר

9.12.2002 / 13:54

לדברי מנכ"ל הרשות השנייה, כעת רק 9% מהכנסות הזכייניות הן רווח, ובשנת 2003 יצטמצם הרווח ל-0%

"יש צורך לבחון מחדש את המחויבויות הרבות שהוטלו על זכייני ערוץ 2 לנוכח המצב הכלכלי במשק והמיתון בשוק הפרסום בפרט", אומר היום מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, במסגרת ועידת ישראל לעסקים. "במחויבויות הקיימות - שוק הפרסום אינו עונה על צורכי השוק", אמר שקלאר.

לדברי שקלאר, 91% מההכנסות נטו של הזכיינים אינן נתונות כלל לשליטתם: 68% מחויבות הוצאה לשידורים, 13% הוצאות הנהלה שיווק והוצאות כלליות, 10% מההכנסות מוקדשים לתשלום דמי זיכיון ותמלוגים ורק 9% ממהכנסות - הן רווח.

שקלאר אמר כי בשנת 2003 יצטמצם חלקו של הרווח ל-0%, כיוון שהמחויבויות להוצאה לשידורים יגדלו ל-75%, הוצאות השיווק, ההנהלה והוצאות כלליות יגדלו ל-14% ודמי הזיכיון והתמלוגים יתפסו נתח של 11% מההכנסות.

שקלאר טוען כי הפתרון נעוץ ברגולציה נאורה ובבחינה מחודשת של מצב השוק. לדבריו, יש להקפיד על שימור האבחנה בין ערוצי ברודקסט (ערוץ 2 ו-10) לבין ערוצי נרוקסט (ערוץ 10, ערוץ ישראל פלוס).

כמו כן, לדברי שקלאר, יש למנוע באופן גורף שימוש בחסויות ופרסומות בכבלים ולמנוע הקמת ערוץ כבלים שירכז את כל הפקות המקור של חברות הכבלים. שקלאר טוען עוד כי אין להטיל על זכייני הטלוויזיה המסחרית מחויבויות נוספות.

לדבריו, ברגע שהשוק מזהה כשל רגולציה, גוברת מעורבותו של המחוקק בהסדרת השידורים. "אם אנחנו רוצים להימנע מריסוק הערוצים המרכזיים ופיצול לערוצי נישה עלינו לשמור את האצבע על הדופק", אמר שקלאר, "המחוקק רוצה להטיל על ערוץ 2 מחויבויות נוספות דוגמת הביד (דמי זיכיון חד פעמיים) לאחר שכבר חייבנו את הזכיינים בסטנדרטים גבוהים ומחמירים במיוחד של הפקת מקורית. מחויבויות ערוץ 2 שומטות את הקרקע מתחת לרגלי הזכיינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully