וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניית כייבל אנד וויירלס קורסת ב-48%; מגמה שלילית בשווקים

רונן סרברניק

9.12.2002 / 20:02

כייבל אנד ווירלס נופלת על רקע קשיי נזילות; מניות הנפט עולות לאחר שמחירי הנפט הגולמי האמירו; מניית גוצ'י יורדת ב-1% לאחר פרסום אזהרת רווח



ירידות שערים נרשמות בבורסות אירופה על רקע חולשה במניות הטלקום. בלונדון: כייבל אנד וויירלס יורדת בכ-48%, ומושכת את לונדון לירידה של כמחצית האחוז. בפרנקפורט רושם מדד הדקס ירידה של 0.9%.



ירידה חדה בתפוקה התעשייתית בגרמניה באוקטובר. מדיווח של ממשלת גרמניה עולה כי התפוקה בכלכלה הגדולה באירופה נפלה ב-2.1% באוקטובר, ביחס לחודש הקודם. זוהי הירידה השלישית בארבעת החודשים האחרונים והחדה מזה שנה וחצי. הירידה הפתיעה לנוכח התחזיות לעלייה.



כייבל אנד וויירלס צונחת ב-48%, לאחר שסוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי שלה בשני שלבים לרמת "זבל" בשל החשש שספקית תקשורת הנתונים תתקשה לעמוד במחויבויותיה הפיננסיות. הורדת הדירוג מרמה של Baa2 ל-Ba1 מתייחסת, לדברי מודי'ס, לחובות בהיקף של 2.5 מיליארד דולר.



החברה הבריטית סובלת מנפילת מחירים בשווקים בהם היא פועלת, והיא מקצצת משרות. בשנתיים האחרונות היא פיטרה 14,500 עובדים או 37% מכוח העבודה, לאחר שהביקוש לשירותיה דעך.



טלקום איטליה יורדת ב-1.5%, לאחר שממשלת איטליה הודיעה על מכירה של 3.5% ממניות החברה. טלפוניקה רושמת ירידה של 1.8%.



מניות הנפט רושמות עליות נאות על רקע האמרת מחירי הנפט הגולמי בעולם. מחירי הנפט הגולמי עלו לאחר שכבר יותר משבוע שבוונצואלה, מיצואניות הנפט המובילות, ישנם שיבושים קשים באספקת הנפט על רקע שביתה כלל ארצית של עובדי מיכליות הנפט - מתנגדי נשיא ונצואלה, הוגו שאבז. מחירי הנפט הגולמי עלו בקרוב ל-2% למחיר של 27.43 לחבית. מתחילת השנה זינקו מחירי הנפט ב-38%.



BP עולה ב-0.5%; של רושמת עלייה של 0.3%; טואטל פינה מתחזקת ב-0.6%.



רויאל בנק אוף סקוטלנד עולה ב-1%, לאחר שאישר את תחזיות הרווח לשנת הכספים. BNP פריבה, הבנק הגדול בצרפת, יורד ב-1% לאחר שהודיע כי בכוונתו להגדיל את אחזקותיו בקרדיט ליונס ל-20% כחלק ממאבק השליטה בבנק עם קרדיט אגריקול.



גוצ'י, יצרנית חפצי המותרות השלישית בגודלה בעולם, יורדת ב-1% לאחר שפירסמה אזהרת רווח חמורה לשנת הכספים. החברה צופה רווח של 2 יורו למניה, מתחזית לרווח של 2.6 יורו למניה. מניות מתחרתה, LVMH, יורדות ב-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully