וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נפל ב-0.9% מול הין על רקע הערכות כי שר האוצר החדש של ארה"ב לא יצדד ב"דולר חזק"

דפנה מאור

9.12.2002 / 14:47

התפוקה התעשייתית בגרמניה נסוגה חדות בנובמבר בניגוד לתחזיות - היורו נסחר ביציבות ב-1.009 דולר



הדולר נחלש ב-0.9% ביחס לין על רקע דיווחים כי נשיא ארה"ב מינה את ג'ון סנואו לתפקיד שר האוצר האמריקאי. הדולר נחלש לשער של 122.71 ין, משער של 123.82 ין לדולר ביום שישי. בשבוע שחלף יוסף הין בקרוב ל-3% משער של 125.15 ין לדולר. ביחס ליורו שומר הדולר על יציבות בשער של 1.0098 דולר ליורו לעומת שער של 1.0095 דולר ביום שישי.



קיימות הערכות גוברות כי מינוי של סנואו, מנהל בכיר בתעשיית הרכבות של ארה"ב, משקפת את גמישותו של הממשל ביחס לדולר, בניגוד למדיניות הדולר החזק בה נקטו ממשלים קודמים. הדולר כבר איבד קרוב ל-14% מערכו מתחילת השנה ביחס ליורו, וכ-7% ביחס לין.



על פי הערכות, הטלטלה בדולר תימשך עד אשר יפרסם שר האוצר החדש בארה"ב את מדיניותו לגבי הדולר.



על פי הערכות, נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, יודיע היום על מינויו של ג'ון סנואו (John Snow), יו"ר חברת CSX, לתפקיד שר האוצר. בוש, כך מעריכים, מעדיף את סנואו לתפקיד על רקע נסיונו הניהולי הרב ומתוך תקווה כי מינוי של אדם בעל רקורד עשיר בתעשייה יכול להוביל מהלכים שישיבו את הצמיחה לכלכלת ארה"ב.



במסגרת סבב המינויים, צפוי בוש גם למנות את יו"ר גולדמן סאקס לשעבר, סטיבן פרידמן, למשרת היועץ הכלכלי של הבית הלבן. המינויים, כך מדווחים מקורות שונים בארה"ב, צפויים להיות מוכרזים היום, אם כי יש סיכוי כי יחול עיכוב של ימים ספורים על רקע הזהירות בה נדרש בוש בבדיקת הרקע של המועמדים - במיוחד לאחר פרשת מינוי ראש הוועדה לפיקוח על הבנקים בארה"ב.



ג'ון סנואו, בן 63, מתפקד כנשיא ויו"ר חברת CSX, מפעילת רשת מסילות הברזל והרכבות בגדולה במזרח ארה"ב. לסנואו, עורך דין במקצועו ובעל השכלה מתחום הכלכלה, ניסיון רב במערכת הפוליטית האמריקאית עוד מתקופתו של הנשיא פורד, עת כיהן כיועץ ראשי לשר התחבורה וסגן שר. לאחר פרוץ פרשת אנרון, סנואו עמד בראש מחנה רחב שקרא לאחריות תאגידית ולמיגור השחיתות.



היורו נחלש מעליות שרשם הבוקר לאחר שממשלת גרמניה דיווחה כי התפוקה התעשייתית בגרמניה נפלה ב-2.1% באוקטובר ביחס לחודש הקודם. זוהי הירידה השלישית בארבעת החודשים האחרונים והחדה מזה שנה וחצי. הירידה הפתיעה על רקע תחזיות לעלייה בתפוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully