וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה: "שנת 2019 תהיה שנה שבה נפיק את הגז מלוויתן"

11.11.2018 / 9:24

בעל השליטה בקבוצת דלק פתח הבוקר את כנס המשקיעים בבורסה בתל אביב בו הקבוצה מעדכנת על השינוי האסטרטגי. תשובה: "צריכה המצרית גדלה משנה לשנה ומעריכים שייחתמו הסכמים נוספים לצרכים מקומיים"

איש העסקים יצחק תשובה. דרור פיקלני
יצחק תשובה/דרור פיקלני

"אנו לקראת שנה משמעותית ומיוחדת מאוד. שנת 2019 תהיה שנה שבה נפיק את הגז מלוויתן", כך אמר היום (א') יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק בכנס שנערך כעת בבורסה בתל אביב.

"בחודשים הקרובים נשלים את חיבור הצנרת לירדן ולוויתן יהפוך לספק אנרגיה גדול במזה"ת. חתמנו על הסכמים עם EMG לאספקת גז למצרים, ואנו מעריכים שייחתמו הסכמים נוספים לצרכים מקומיים ולמתקני ההנזלה במצרים. אנו פועלים למכור את החזקותינו בתמר עד 2021 ואנו תקווה שזה יקרה קודם לכן. אנחנו מקדמים תוכנית פיתוח לאפרודיטה שתוביל להפקת 6-8BCM בשנה... המחירים באירופה היום גבוהים מהמחירים בישראל ב-40% וזאת בשורה לפיתוח משק הגז. אנו נמצאים לקראת סיום קידוח במפרץ מקסיקו ונבחן המשך הרחבת הפעילות באזור זה. נפעל להיסחר גם בחו"ל עם שלוש זרועות: הים התיכון, הים הצפוני ומפרץ מקסיקו".

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, בכנס המשקיעים: "ההסכמים שחתמנו עם רוכשים פוטנציאליים לגבי מכירת פניקס לא התממשו לא בגלל שלא היה קונה או שלא רצינו למכור, אלא בגלל מניעה של הרגולטור. עם זאת אנחנו התקדמנו, בחודשים האחרונים ביצענו 3 עסקאות SWAP עם בנקים מקומיים, במסגרתן הכנסנו לקבוצה כ-850 מליון שקל".

נזכיר כי דלק רשמה בעסקות SWAP תמורה של 772 מיליון שקל, ובנוסף נמכרו -1.3% ממניות הפניקס בתמורה ל-75 מיליון שקל.

"אנו בוחנים את הנפקת חלקה של דלק בתמר או באמצעות גוף פיננסי גדול שיקנה את כל הכמות, או באמצעות הנפקה בחו"ל", המשיך ברטפלד.

נזכיר כי קבוצת דלק נמצאת כעת בהמשך מימוש האסטרטגיה של הקבוצה בדמות התמקדות בחיפושי נפט וגז בשוק הבינלאומי, שתופשת כעת נתח של 14% מהפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully