וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: העליתם תמונה עם יגואר? יכול להיות שתואשמו בהעלמת מס

אושרית גן-אל

11.11.2018 / 11:31

צרפת מתכוונת להילחם באי תשלום מסים ובהונאה - באמצעות הרשתות החברתיות . הרעיון הוא לבחון האם רמת החיים שהמשתמש מציג ברשתות החברתיות תואמת את ההכנסה עליה הוא מדווח למדינה

יגואר E פייס. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
יגואר/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

רשויות המס בצרפת מתכננות פיילוט חדש שמטרתו לאתר ולהילחם באי תשלום מסים, ובמסגרתו עובדי הרשויות יחפשו רמזים לביצוע עבירות מס באמצעות הרשתות החברתיות. הפיילוט יתחיל בשנה הבאה, כך אמר השר הצרפתי לענייני תקציב ומנהל אזרחי, ג'רלד דרמנין, שבתחום אחריותו נמצאת גם מערכת המיסוי. הדברים נאמרו במסגרת תכנית הטלוויזיה הכלכלית השבועית Capital שמשודרת בערוץ הציבורי הצרפתי M6.

לדברי דרמנין, העובדים יבחנו חשבונות של אזרחים ברשתות החברתיות, וישתמשו בדאטה שפתוח באופן פומבי בלבד. הם ינתחו את המידע במטרה לזהות עבירות הונאה פוטנציאליות, כשהרעיון הוא לבחון האם רמת החיים שהמשתמש מציג ברשתות החברתיות תואמת את ההכנסה עליה הוא מדווח למדינה.

"אם למשל אנחנו נראה שלאדם מסוים יש מספר תמונות של עצמו מצולם עם מכונית יוקרה, בעוד שאין לו את האמצעים להחזיק במכונית כזו, אז אמנם יכול להיות שהוא קיבל אותה במתנה מבן הדוד או מבת הזוג שלו… אבל יכול להיות שלא", אמר דרמנין. הצעד החדש מגיע בעקבות חוק שצרפת חוקקה בחודש שעבר שמטרתו לחזק את יכולות הרשויות להילחם בהונאות מס ולאפשר לממשל שימוש רחב יותר במידע אונליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully