וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית חיון נופלת ב-32% בעקבות הודעת אבנט על ביטול מזכר ההבנות למיזוג ביניהן

אילן מוסנאים

9.12.2002 / 16:16

המניה מוחקת עליות של כ-50% שרשמה מאמצע נובמבר; בעלי השליטה באבנט, בראשות יהודה זיסאפל, היו אמורים לקבל 31% ממניות חיון



מניית חברת חיון מחשבים נופלת בשעה זו בכ-32% במחזור נמוך של כ-26 אלף שקל, לאחר שחברת אבנט, שבשליטת יהודה זיסאפל, הודיעה לה על ביטול מזכר ההבנות שנחתם ביניהן ביום רביעי שעבר.



חיון, שבשליטת רפי חיון, הודיעה ביום חמישי כי חתמה על הסכם עם אבנט לפיו שתי החברות יתמזגו ובעלי השליטה באבנט יקבלו כ-31% ממניות חיון.



שתי החברות, להן פעילות דומה והיקפי הכנסות דומים, ניהלו שיחות במהלך מספר שבועות. הרצון למזג את הפעילויות נבע מהצורך להשיג יתרון לגודל בשוק הפצת יבוא ושיווק מוצרי IT.



חיון העריכה היום שהמיזוג עם אבנט, שמחזור המכירות שלה ב-2001 הסתכם בכ-183 מיליון שקל, ישפיע באופן מהותי על החברה מבחינת נכסיה והתחייבויותיה, הונה העצמי, מחזור מכירותיה ורווחיה הצפויים.



לא ברור אם מישהו בבורסה ידע על העסקה, אולם מאמצע נובמבר זינקה מניית חיון בכ-49% משפל של 63 אגורות לשער של 94 אגורות לפני תחילת המסחר הבוקר. ההודעה על ביטול ההסכם מתקבלת על ידי המשקיעים באכזבה והם מחזירים את מניית חיון למחיר של 64 אגורות בו עמדה לפני כחודש.



חיון מחשבים, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-16.4 מיליון שקל, היא הספקית הבלעדית של מסכים, ציודי תקשורת ומודמים של סמסונג הקוריאנית. היקף הפעילות של החברה נאמד בכ-240 מיליון שקל ב-2001, והיקף הפעילות ירד השנה בכ-15%. ברבעון השלישי של 2001 הפסידה חיון מחשבים 1.2 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully