וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוקה מקימה אתר למשקפי שמש מעונות קודמות של מותגי יוקרה

שני מוזס

12.11.2018 / 11:58

באתר בו יימכרו מותגים בינלאומיים של משקפיי שמש מעונות קודמות במחירים מוזלים בהנחות משמעותיות של כ-50%. היקף ההשקעה באתר נאמד בכרבע מיליון שקל

משקפי שמש על דוכן. ShutterStock
משקפי שמש/ShutterStock

רשת המשקפיים אירוקה מקימה אתר מקוון למשקפי שמש מעונות קודמות של מותגי יוקרה. עד היום אירוקה לא החזיקה באתר מכירה באונליין, וכעת זוהי הדריכה הראשונה שלה בתחום. מדובר באתר בו יימכרו מותגים בינלאומיים של משקפיי שמש מעונות קודמות במחירים מוזלים בהנחות משמעותיות של כ-50%. היקף ההשקעה באתר נאמד בכרבע מיליון שקל.

עם זאת, דגמי מותגים מהעונות החדשות לא יימכרו בשלב זה באתר, שצפוי לעלות לאוויר לקראת יום הקניות החגיגית באונליין - הבלאק פריידי שחל ב-23 בנובמבר.

התחרות העזה באונליין והתחזקות שחקנים חדשים עם מחירים תחרותיים דוגמת קרולינה למקה, הביאו את הרשתות הוותיקות והמסורתיות לנסות להציע הצעות ערך תחרותיות. על רקע התמורות הללו, ברשת אירוקה החליטו ללכת על פתרון יצירתי, בדמות מכירות של עודפים של מותגי יוקרה במחירים מוזלים בניסיון להשאיר את הצרכנים אצלם במכירה באונליין.

לדברי מנכ"ל אירוקה, לי אפק, "אנשים אוהבים מותגים, ותחום האאוטלט מתפתח בעולם בצורה מטורפת. לא כולם רוצים את הקולקציה האחרונה". לפי אפק, ההבטחה היא כי מדובר במחירים "הכי זולים בעולם".

החנות האינטרנטית של אירוקה כאמור לא תשווק מותגים חדשים, אלא תמכור מוצרים של עונות קודמות בלבד. לפני כ-7 שנים נולדה מהפכת המשקפיים המוזלים, והחלו לקום בעולם חברות שהציעו מוצרי משקפיים זולים ביחס למשקפיים היקרים שנמכרו עד אז. התהליך הזה, לצד צמיחה מהירה של המכירות באונליין, הביאה את מותגי היוקרה לנקודה בה הן נדרשו לבצע שינוי מהותי. לדברי מנכ"ל אירוקה, "כשחברות מותגי-העל זיהו זאת, הן הבינו שהן במלחמה על חייהן".

לדברי אפק, על רקע השינוי הזה, ענקיות מותגי-העל החליטו להפסיק את המציאות שהייתה עד אותה תקופה בה, הזיכיון לייצר מוצרים תחת המותגים שלהן ניתן למפעלים חיצוניים אצל חברות חיצוניות. "ענקיות מותגי-העל הבינו שאם לא תהיה להן שליטה מלאה על המוצר שלהן, הן לא יוכלו לקחת עליו הרבה כסף", היא מציינת. לדבריה, "הן ביצעו מסעות רכש בהיקף של מיליארדים, והחזירו את המותגים לבעלותן", והיום הן עושות הכול כדי להגדיל את הנאמנות למותגים שלהן.

כבר היום מפעילה אירוקה 4 חנויות עודפים במחירי של הנחה של החל מ-50% ביחס למחיר הקטלוג, שממוקמות בתל-אביב, בפתח תקווה ושתיים נוספות באילת, וכעת היא פותחת כאמור גם אתר מסחר מקוון שיתמוך בפעילות הזו, עם אותם מחירים מוזלים. בין המותגים שניתן יהיה לרכוש באתר החדש: פראדה, גוצ'י, פנדי, דולצ'ה גבאנה, ארמאני, רייבאן, מארק ג'ייקובס, מייקל קורס, טומי הילפיגר, הוגו בוס , ווג ונוספים.

כיצד מתכוונת אירוקה לעמוד בהבטחה להציע את המחירים הזולים בעולם? בהנחה שהלקוח מצא אתר אחר שמוכר את דגם המשקפיים שרכש במחיר זול יותר - עד שבועיים ממועד הרכישה- היא מתחייבת להשוות עבורו את המחיר, או לקבל את המשקפיים בחזרה תוך זיכוי הלקוח. כמה יעלה לקבל את המשקפיים עד הדלת? רכישה של משלוח עד הבית תתבצע בתשלום של 30 שקל, בתוך 4 ימים. אפשרות נוספת, ללא עלות, היא איסוף מאחת מהחנות.

אי הולנדינג, חברת-האם של אירוקה בניהולו של אבי כהן ובבעלות משפחת וולף, מפעילה שני ערוצי שיווק: קמעונאי וסיטונאי. בנוסף לרשת הקמעונאית - אירוקה, המונה כ-60 חנויות, מחזיקה הקבוצה גם בפעילות סיטונאית: יבוא ושיווק של מותגי משקפי ראייה לכ-500 חנויות אופטיקה בארץ.

על-פי נתוני חברת אירוקה, שוק האופטיקה בישראל מוערך בכ-1.8 מיליארד שקל, ופועלות בו מעל 1,000 חנויות, הן 5 רשתות. מעל 90% מהכנסות השוק מקורם במוצרים מיובאים. 50% מהשוק מיוחס למשקפיים ועדשות אופטיים, ו-38% מיוחס למשקפי שמש. בתחום משקפי השמש מעל 70% מהשוק שייך למותגי-על, תחום שממשיך להתחזק, בהתאמה למגמה העולמית.

"בכל הקשור למשקפי שמש הצרכן מראה העדפה מובהקת לרכישה ממותג חזק וידוע", מציינים באירוקה. השוק רושם גידול של 2%.

  • עוד באותו נושא:
  • אירוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully