וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יונייטד איירליינס נופלת ב-24%; ירידות שערים במניות הפיננסים המובילות

רונן סרברניק

9.12.2002 / 23:49

יונייטד איירליינס הגישה היום בקשה להגנה מפני נושיה; סיטיגרופ וג'יי.פי. מורגן יורדות בכ-2% על רקע האשמות של הסנאט כי סייעו בהונאת אנרון



ירידות שערים נרשמות בפתיחת שבוע המסחר, על רקע פשיטת הרגל הגדולה של יונייטד איירליינס ומינוי שר האוצר בארה"ב. הדאו ג'ונס יורד בקרוב ל-1% בהובלת מניות הפיננסים הגדולות לאחר שחברים בסנאט האשימו את סיטיגרופ וג'יי.פי. מורגן כי סייעו לאנרון להסתיר חובות. מדד המוליכים למחצה מאבד 2%.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, מינה את ג'ון סנואו (John Snow), יו"ר חברת CSX, לתפקיד שר האוצר, כך מדווחים פקידים בכירים בממשל האמריקאי. בוש העדיף את סנואו לתפקיד על רקע נסיונו הניהולי הרב ומתוך תקווה כי מינוי של אדם בעל רקורד עשיר בתעשייה יכול להוביל מהלכים שישיבו את הצמיחה לכלכלת ארה"ב. מקורות רשמיים בממשל מציינים כי סנואו קיבל על עצמו את המינוי. במסגרת סבב המינויים, צפוי בוש גם למנות את יו"ר גולדמן סאקס לשעבר, סטיבן פרידמן, למשרת היועץ הכלכלי של הבית הלבן.



יונייטד איירליינס (סימול UAL), חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב, קורסת ב-24% נוספים לאחר שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה (צ'פטר 11) בבית המשפט לפשיטות רגל בשיקאגו. החברה החליטה ללכת בנתיב של פשיטת רגל כמוצא אחרון להישרדותה לאחר שהממשל האמריקאי סירב להעניק לה 1.8 מיליארד הדולר כערבות להלוואה פדרלית. דירקטוריון החברה, בהצבעה אנונימית, החליט על הגשת פשיטת הרגל אמש.



חברים בסנאט האמריקאי מאשימים את הבנקים סיטיגרופ וג'יי.פי. מורגן צ'ייס , כי סייעו לאנרון להסתיר חובות ולהונות את משקיעיה באמצעות עסקות סחר מזויפות. הבנקים הודו כי כמה ממרכיבי העסקות היו מפוקפקים מבחינה חשבונאית ומבחינת מיסוי, אולם טענו כי לא פעלו בניגוד לחוק. סיטיגרופ רושמת ירידה של כ-2%; ג'יי.פי. מורגן יורדת גם היא בשיעור דומה.



מניות השבבים רושמות ירידות שערים בהובלת החברות המובילות בענף אפלייד מטריאלס ואינטל. אינטל יורדת ב-2.5%; AMD רושמת ירידה של 3% ואפלייד מאבדת 2.5%.



מניות ציוד התקשורת רושמות ירידות שערים חדות. נורטל יורדת ב-6%; לוסנט מאבדת 7% וסיסקו יורדת כעת ב-5%.



בית משפט פדרלי באלסקה הורה לאקסון מוביל (סימול XOM), חברת הנפט הבורסאית הגדולה בעולם, לשלם לשלם 4 מיליארד דולר פיצויי עונשין על דליפת הנפט מן המיכלית "אקסון ואלדז". החברה, הטוענת שאינה צריכה לשלם למעלה מ-40 מיליון דולר על תאונת המיכלית ב-1989, אמרה כי היא מתכננת לערער על הפסיקה. מניותיה יורדות ב-0.3%. BP רושמת ירידה של 0.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully