וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 10 מודי פרידמן: "מערכת מדידת הרייטינג בעייתית ואינה משקפת נאמנה את העדפות הצופים"

רוני קורן-דינר

9.12.2002 / 17:44

שלום קיטל, מנכ"ל חדשות ערוץ 2: "גם לנו היה משבר בקיץ 2001, כשהרייטינג צנח, אבל כשהוא טיפס פתאום בחזרה מ-16% ל-24%, החלטנו שהכל בסדר עם מערכת מדידת הרייטינג"



בפאנל שנערך היום במסגרת ועידת ישראל לעסקים, אמר מנכ"ל ערוץ 10, מודי פרידמן, כי הנהלת הערוץ מצפה לרייטינג של 7% בממוצע בשעות הפריים טיים בתוך כשנה. "גם היום", אמר פרידמן, "מערכת מדידת הרייטינג בעייתית ואינה משקפת נאמנה את העדפות הצופים" - בהתייחסו לשיעורי הצפייה בערוץ עם הצטרפותן של מספר תוכניות חדשות לערוץ. עד כה, מאז עליית הערוץ לאוויר בינואר 2002, עומד ממוצע הרייטינג בפריים טיים של ערוץ 10 על 3%-4% בלבד.



"גם לנו היה משבר שנמשך שלושה חודשים בקיץ 2001, כשהרייטינג של החדשות צנח", העיר בציניות שלום קיטל, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2. "כשזה קרה, דרשנו לבדוק את מערכת המדידה של טל גאל (החברה האוספת את הנתונים עבור הוועדה למדרוג - ר.ק), אבל כשהרייטינג טיפס פתאום חזרה מ-16% ל-24%, החלטנו שהכל בסדר עם מערכת מדידת הרייטינג". לאחר מכן קיטל תיקן את הרושם שנוצר, ואמר שהוועדה למדרוג אכן ערכה בדק בית וריעננה את מערך בתי האב המשתתפים במדגם.



פרידמן הדגיש כי הוא אינו טוען ש"הרקדן בסדר אבל הרצפה עקומה", אלא שיש צורך לבדוק האם בתי האב המיוצגים במערך 440 המשפחות הנדגמות על ידי טל גאל, משקף היטב את כל הקהלים שערוצי הברודקאסט מנסים לפנות אליהם. "אני יודע שהשאיפה שלנו להגיע ל-7% רייטינג מתקבלת בסקפטיות רבה, אבל זה יקרה", אמר פרידמן. "בתוך שנה, עם כניסת ערוצים נוספים, אפילו ערוץ 2 לא יישאר במרומי 18%-20%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully