וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי: רביזדה יישאר במעצר עד שתיבחן יכולתו לעמוד בתשלומי הערבות שנקבעו לשחרורו

אסף ברגרפרוינד

9.12.2002 / 18:24

רביזדה מתעקש כי אין ביכולתו לשלם את הערבות בסך 10 מיליון שקל, לאחר שהמשטרה החרימה את כל כספיו, ואילו הפרקליטות טוענת כי יש בידי רביזדה את הכספים



בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום כי בנימין רביזדה, המואשם במעורבות במעילה בבנק למסחר, יישאר במעצר עד אשר תיערך לו חקירת יכולת, שתבחן האם יש באפשרותו לעמוד בתשלומי הערבות שנקבעו לשחרורו.



רביזדה נמצא במעצר כבר יותר משבעה חודשים, וזאת למרות שנקבע על ידי בית המשפט כי אין לפרקליטות ראיות לכאורה להוכחת אשמתו במעילה. בית המשפט התנה את שחרורו של רביזדה ממעצר בהפקדת ערבות של 10 מיליון שקל - 5 מיליון שקל במזומן והיתרה באמצעות שיעבוד נכסים, אולם רביזדה טען בתוקף כי אין ברשותו את הסכומים הללו. השופט צבי גורפינקל עיכב את ביצוע החלטתו, וזאת על מנת לאפשר לסנגורו של רביזדה, עו"ד אורי רון, להגיש ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.



בין נציגת הפרקליטות עו"ד טלי נג'רי לבין עו"ד רון קיימת מחלוקת לגבי יכולתו של רביזדה להפקיד 10 מיליון שקל בכדי להבטיח את שחרורו. כאמור, רביזדה מתעקש כי אין ביכולתו לשלם את הסכום, וזאת לאחר שהמשטרה החרימה את כל כספיו בסך 40 מיליון שקל, ואילו הפרקליטות טוענת כי יש בידי רביזדה את הכספים, אך הוא מעדיף להישאר במעצר עד שבית המשפט יקטין את ערבויות השחרור.



המחלוקת בעניין נדונה כבר מספר פעמים בפני בית המשפט העליון, שבהחלטתו האחרונה החזיר את הדיון למחוזי, לאחר שקבע כי יש למנות חוקר מומחה אשר יבדוק את יכולתו הכספית של רביזדה. בדיון שהתקיים בפני השופט גורפינקל, לא הסתיר השופט את מורת רוחו מהחלטת בית המשפט העליון להחזיר אליו את התיק.



גורפינקל קבע כי בהליך הנוכחי לא ניתן למנות חוקר מומחה, וזאת לנוכח העלות של שכירת מומחה כזה ולנוכח העובדה שבדיקה כזו תצריך את דחיית הדיון לתקופה ארוכה. גורפינקל קבע כי הדרך שניתן ללכת בה, על פי הנחיית בית המשפט העליון, היא עריכת חקירת יכולת לרביזדה. במסגרת זאת יגיש רביזדה תצהיר על נכסיו ויכולתו הכספית, שעליו ייחקר על ידי נציגי הפרקליטות.



עו"ד רון התנגד לקיומו של הליך שכזה, וטען כי הדבר ייאלץ את רביזדה לחשוף שמות של אנשים החייבים לו כסף, דבר שעלול לסכן את חייו. כאמור, גורפינקל עיכב את ביצוע ההחלטה בכדי שרביזדה יגיש ערר נוסף לבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully