וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריוס נכט: "הביורוקרטיה בישראל הורגת את המשקיעים - הם בורחים כי הם לא מבינים את חוקי המס ועידוד ההשקעות"

יובל דרור

9.12.2002 / 11:45

נכט, ממייסדי צ'ק פוינט: "ממשלות ישראל צריכות לדאוג שישראל תהיה מקום אטרקטיווי עבור משקיעים"; היצוא של ההיי-טק ימשיך לספק כ-50% עד 60% מכלל היצוא של ישראל"



"אני מאמין שלמרות שהיום יש ירידה בהשקעות, היצוא של תעשיית ההיי-טק ימשיך לספק כ-50% עד 60% מכלל היצוא של מדינת ישראל. עם כל הכבוד לבתי חולים, לבתי ספר לצה"ל הם לא מייצרים שום דבר שאפשר לייצא. תעשיית ההיי-טק היא אחד הסקטורים היצרניים היחידים במדינת ישראל, כך אמר מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט , בכנס ועידת ישראל לעסקים.



הרצאתו של נכט עמדה בסימן עתיד תעשיית ההיי-טק בצל המיתון. נכט אמר שהירידה בהשקעות בין 2000 ל-2001 היה תוצאה של ההשקעות הבלתי הגיוניות של שנת 2000.



לדבריו נכט, "ממשלות ישראל צריכות לדאוג שמדינת ישראל תהיה מקום אטרקטיווי עבור משקיעים. הביורוקרטיה בישראל הורגת את המשקיעים שבורחים מפה כי הם לא מבינים את חוקי המס ועידוד ההשקעות. הביורקרטיה תעשה עם כולנו חסד אם חוקי המס יהיו יותר מובנים. אז אולי כמה יועצי מס ורואי חשבון שיושבים פה באולם יתפרנסו פחות, אבל למדינה יהיה יותר טוב.



"הגניוס היהודי השקיע ב-20 השנים האחרונות בלהתפתל באופן שכזה שהיום אף אחד לא מבין מה קורה פה. גם אנשי הכלכלה מייצרים עבודה לעצמם ולא משהו שתורם לחברה", אמר נכט.



לקראת סופה של ההרצאה העביר נכט ביקורת על מגזרים רבים בחברה הישראלית: "אני חושב שהמדינה משקיעה כספים בכיוונים לא הגיוניים. אני לא אומר לא לבנות גדר הפרדה, אבל אפשר להשקיע יותר בחינוך ברמות הבסיסיות ביותר. 90 אחוז מהגניוס היהודי המפורסם הולך לאיבוד כי הוא נמצא בנגב או בגליל, בגלל שלא השקיעו בו בשנים הראשונות שלו".



"בתור אבא לילדים אני יכול להגיד בביטחון שהחינוך בישראל הוא בושה וחרפה ואני עוד גר בתל אביב", אמר נכט. הוא הפתיע את הקהל כאשר בחר להתבטא גם בתחומים פוליטיים ומדיניים: "הגיע הזמן לעשות פשרות ולתת גם לפלשתינאים לחיות קצת. לא צריך למצות כל גבעה וכל היאחזות וכל התנחלות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully