וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: כסף פנוי לטווח קצר? כך תשקיעו אותו נכון

אלון גל

16.11.2018 / 9:00

המאמן האישי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: בעל סלון כלות לילדות בת מצווה שמתלבט איך לשמור על ערך כספו

שטרות של שקל. ShutterStock
שטרות/ShutterStock

מאזין שהתקשר לתוכניתו של המאמן האישי אלון גל ברדיו 103FM סיפר לגל על העסק הפרטי אותו הוא מנהל יחד עם אשתו - סלון כלות לילדות בת מצווה, היחיד בארץ לדבריו. "לפני חמש שנים אשתי פתחה את העסק הזה, ועד לפני שנה הייתי שכיר אבל עברתי לעבוד איתה כי היא הייתה חייבת עזרה. אנחנו מכינים את הבנות לחגיגת בת המצווה שלהן - הן מקבלות אצלנו שמלה, איפור ושיער.

המאזין סיפר כי "שלושה חודשים בשנה - יולי, אוגוסט וספטמבר, אין לנו עבודה וההכנסה יורדת. בחופש הגדול אנשים לא עושים אירועים כי הם מפחדים שהחברים לכיתה לא יגיעו לאירוע, אז או שהם מקדימים את החגיגה או שדוחים אותה. בחודש ספטמבר יש עבודה אבל לא יותר מידי, בגלל החגים".

עוד המשיך המאזין ואמר: "את הכסף שאנחנו מרוויחים כל השנה, אנחנו שומרים לחודשים שאין עבודה, וכך אנחנו מתנהלים כבר 5 שנים מאז שהבנתי איך פועל העסק. יש לנו סכום קטן בצד, ובגלל שאני שומע את התוכנית שלך ושמעתי לא פעם שאתה מדבר על הלוואות חברתיות, נכנסתי לאינטרנט, חיפשתי, פניתי, דיברתי ואף אחד לא חזר אלי. כרגע 100 אלף שקלים שוכבים בחיסכון, ואנחנו מתלבטים אם לקנות דירה להשקעה".

אג"ח או נדל"ן?

"קודם כל, דירה קטנה לא רלוונטית עבורכם", השיב גל והסביר: "ההון הראשוני שלכם יחייב אתכם - גם בקניית דירה קטנה, לקחת משכנתה ואז השכירות תלך למשכנתה", וזה מין הסתם פחות המטרה.

"עם הכסף שנמצא בבנק, אפשר לעשות כמה דברים ואתן לך מספר אפשרויות: כשרוצים להזניק כסף שלא באמצעות נכסים, האפשרות היא שוק ההון. בשוק ההון יש שני מסלולים עיקריים - אגרות חוב או מניות. הסיכון בשוק ההון עולה ביחס הפוך לתקופת הזמן שהכסף נמצא", הדגיש גל. "אם יש לך רק שלושה חודשים להשקיע את הכסף - אל תתקרב לשוק ההון, גם לא לאגרות חוב. אי אפשר לנחש את התנודתיות, ואם מחר בבוקר יהיו הפצצות - השוק יירד או יעלה והתנודתיות מסוכנת".

אם כן, שוק ההון רלוונטי רק להשקעות לתקופות ארוכות תוך הבנה שאי אפשר לגעת בכסף כל עוד הוא מושקע. גל: "אם אתה יודע לשמור את הכסף בצד ולא לגעת בו, תיפתח בפניך האופציה של קרנות נדל"ן, למשל. אתה יכול להשקיע 100 אלף שקלים בקרן כזאת, שזו אופציה שמניבה יפה תשואות שוטפות. יזם שמגייס כספים עבור הפרויקט שלו, מגייס כסף מקרנות הנדל"ן. אם תשקיע שם את כספך ל-4 שנים, תוכל להלוות לו את הכסף ולקבל עד 10% תשואה, וגם בטאבו יירשם כאילו שקנית דירה בעצמך. הכסף צריך להיות מושקע לטווח של כמה שנים ועליך לדעת שלא תגע בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully