וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם היום: בכירי אל-על נחקרים ברשות ני"ע בחשד לעבירות מידע פנים

מנחם שטאובר ואביב לוי

15.11.2018 / 15:17

אתמול והיום הגיעו לחקירה ולמתן עדות ברשות גורמים בכירים בחברת התעופה, ביניהם הדירקטור פיני גינזבורג, המנכ"ל גונן אוסישקין, סמנכ"ל התחזוקה יוסי בראזני, כלכלן החברה אריאל שוורצברג וגזבר החברה יעקב שחר

מנכ,ל אל-על, גונן אוסישקין. צילום: איל יצהר, גלובס
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין/גלובס, צילום: איל יצהר

בהמשך לדיווח שהוציאה אמש (ד') חברת התעופה אל-על בנוגע לחיפוש שביצעו חוקרי רשות ניירות ערך במשרדיה, וזאת במסגרת חקירה בנוגע לחשדות לעבירות שימוש במידע פנים לכאורה - העננה סביב החקירה מתחילה להתפזר.

אתמול והיום הגיעו בזה אחר זה גורמים בכירים בחברת התעופה, ובהם נושאי משרה, לצורך חקירה ומתן עדות במשרדי הרשות בתל-אביב - חלקם כחשודים וחלקם כעדים. בין הגורמים שהגיעו למשרדי הרשות אפשר לציין את הדירקטור פיני (פנחס) גינזבורג, המחזיק 8% ממניות אל-על (בשווי שוק של כ-46 מיליון שקל) ואחד מבעלי סוכנות הנסיעות הלל.

נגד גינזבורג הוגש כתב אישום על-ידי הרשות להגבלים עסקיים בכל הקשור לקרטל המסעות לפולין, תוך שהוא מואשם, בין השאר, בעבירות של הסדר כובל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ושוחד ועבירות נוספות לכאורה.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים, ובהם גינזבורג, ביצוע עבירות בנסיבות מחמירות לנוכח פרק הזמן הרב שבו בוצעו המעשים, לנוכח טובת ההנאה שהפיקו הנאשמים ממעשיהם ובפרט לנוכח אופי המוצר - מסעות לפולין - והפן הערכי הנלווה להם.

פיני גינזבורג אחד מבעלי השליטה בסוכנות הנסיעות הלל ומבעלי המניות בחברת התעופה אל-על, חשוד בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים. בהסכמת חוקרי הרשות לניירות ערך, שוחרר גינזבורג למעצר בית בתנאים מגבילים. על גינזבורג להפקיד ערבות בנקאית בסך 800 אלף שקל.

מלבד גינזבורג הגיעו היום למשרדי הרשות גם מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין; סמנכ"ל התחזוקה יוסי בראזני; כלכלן החברה אריאל שוורצברג; וגזבר החברה יעקב שחר; ועדיין לא ברור מי מהגורמים הוא בגדר חשוד ומי בגדר עד, והאם צפויים מעצרים כלשהם בפרשה.

תגובת אל-על לא התקבלה. אל על נמצאת בשליטת חברת ההחזקות כנפיים של דדי בורוביץ' ותמי מוזס בורוביץ'.

מניית אל-על נסחרה היום (ה') בשעות הצהריים בירידות של כ-1%, אחרי שאתמול זינקה בכ-8% ללא דיווח מהותי מצד החברה. בסך-הכול נחלשה מניית אל-על ביותר מ-20% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-580 מיליון שקל (ירידה של 40% בשנים האחרונות).

חקירת רשות ניירות ערך שנחשפה כעת מגיעה ימים ספורים לפני פרסום הדוחות הכספיים של אל-על לרבעון השלישי של השנה, וככל הנראה אלה לא יביאו עימם בשורה, לאחר שבסיכום מחצית השנה הראשונה של 2018 תפחו הפסדיה והגיעו לכ-62 מיליון דולר - פי 4.5 מהפסדיה במחצית הראשונה של 2017, על רקע עלייה בהוצאות הנפט והשכר.

עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, המייצג את מר יוסף בראזני ומר יעקב שחר מסר בתגובה: "מר בראזני ומר שחר נחקרו כעדים בלבד, והם אינם חשודים בדבר. השניים סייעו לרשויות האכיפה ככל שנדרשו".

** חזקת החפות: המעורבים בפרשה לא הורשעו בכל עבירה, ועל כן הם זכאים ליהנות מחזקת החפות. החקירה בעניינם נמצאת בשלבים מקדמיים, כאשר לא ברור מי בגדר חשוד ומי בגדר עד, וכמו כן לא ברור מהם החשדות. בשלב זה לא ידוע כיצד תסתיים החקירה. יש לזכור כי החשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully