וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק מוריד הילוך: נתוני צמיחה מאכזבים לרבעון השלישי

עמירם ברקת

18.11.2018 / 13:00

התוצר המקומי הגולמי ברבעון השלישי עלה ב-2.3% בחישוב שנתי. מדובר בנתון נמוך מתחזיות הכלכלנים לרבעון שנעו בין 2.5% ל-3%. הלמ"ס עדכנה מטה את נתוני הצמיחה ברבעונים הקודמים לצמיחה של 1.2% ברבעון השני לעומת 1.8%; ולצמיחה של 4.6% לרבעון הראשון

משה כחלון. ראובן קסטרו
משה כחלון/ראובן קסטרו

התוצר המקומי הגולמי של המשק עלה ברבעון השלישי של השנה ב-2.3% בחישוב שנתי, כך פרסמה היום (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במסגרת אומדן ראשון של החשבונות הלאומיים.

מדובר בנתון נמוך מתחזיות הכלכלנים לרבעון שנעו בין 2.5% ל-3%, אם כי כאמור מדובר רק באומדן ראשון. יחד עם זאת במסגרת העדכון הורידה הלמ"ס בדיעבד את נתוני הצמיחה ברבעונים הקודמים: הנתון המעודכן לצמיחת המשק ברבעון השני עומד על 1.2% (1.8% לפי העדכון הקודם) והנתון לרבעון הראשון עומד על 4.6% (5.1% לפי העדכון הקודם).

מרכיבי הצמיחה ברבעון השלישי מחזקים את הרושם הלא-מעודד: הייבוא רשם ברבעון זה ירידה של 5% וההשקעה הציבורית זינקה ב-9.5% - בנטרול שני נתונים אלה היה שיעור הצמיחה נמוך אף יותר. התוצר העסקי צמח לפי האומדן הראשון ב-2.1% בלבד. לעומת זאת ההוצאה לצריכה הפרטית, רשמה עלייה מתונה של 2.1% הייצוא גדל ב-0.9% בלבד ובהשקעות בנכסים קבועים נרשמה ירידה של 6.3%.

נזכיר כי תחזית הצמיחה למשק לשנת 2018 של בנק ישראל, האוצר וגופים בינלאומיים עומדת על 3.7% - ולא מן הנמנע שהתחזית תעודכן בעקבות הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully