וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון מוכרת מניות בנק הפועלים בעסקה של יותר ממיליארד שקל

19.11.2018 / 18:56

את הפצת המניות בעסקה מובילה חברת החיתום ברק קפיטל לצד בנק אוף אמריקה וסיטי. בתוך כך, בנק הפועלים מדווח היום על השלמת העסקה למכירת נכסי הלקוחות בסניף שלו בשווייץ ועל השלמה צפויה בשבועות הקרובים של מכירת הנכסים בסניף לוקסמבורג

שרי אריסון. יח"צ,
שרי אריסון/יח"צ

הערב התקבל ב"גלובס" דיווח שלפיו שרי אריסון, המחזיקה באמצעות חברת אריסון אחזקות בכ-20% ממניות בנק הפועלים, מוכרת היום 50 מיליון מניות בנק הפועלים בעסקה ששווייה מוערך בכ-300 מיליון דולר (כ-1.1 מיליארד שקל). כפי שנודע ל"גלובס", את הפצת המניות בעסקה מובילה חברת החיתום ברק קפיטל לצד בנק אוף אמריקה וסיטי.

כפי שפורסם ב'גלובס' בספטמבר, אריסון תתחיל השנה בתהליך מכירתן של מניות בנק הפועלים שבהחזקתה של אריסון אחזקות, השוות יותר מ-7 מיליארד שקל. מכירה זו תביא לכך שבסופו של דבר, הפועלים יהפוך לבנק ללא גרעין שליטה.

בנק הפועלים מדווח הערב כי "בהמשך לאמור בדוח הדירקטוריון וההנהלה של בנק הפועלים ליום 30 בספטמבר בעניין עסקה למכירת מרבית תיק נכסי לקוחות הבנקאות הפרטית הבינלאומית של בנק הפועלים שווייץ בע"מ בסניפיו בשווייץ ובלוקסמבורג ל-Bank J. Safra AG ו-Safra Sarasin (Luxembourg) SA, מתכבד הבנק להודיע כי ב-18 בנובמבר הושלמה העסקה ביחס לסניף בשווייץ וכי ביחס לסניף בלוקסמבורג צפוי כי תושלם בשבועות הקרובים".

ביום חמישי האחרון סיכם בנק הפועלים את הרבעון השלישי של 2018, עם הכפלת הרווח הנקי שלו שהגיע ל-950 מיליון שקל, ושיעור התשואה על ההון שהגיע ל-10.7%, לעומת 5.3% ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי של הפועלים הצטבר לסכום של 2.5 מיליארד שקל, המשקף עלייה של 22% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017, ושיעור התשואה על ההון לתקופה זו הגיע ל-9.2%, לעומת 7.8% בסוף ספטמבר של השנה שעברה.

בדומה לרבעון השני של 2018, גם ברבעון השלישי לשנה הנוכחית הפועלים לא הפריש סכומים נוספים בקשר עם חקירת הרשויות האמריקאיות. בסך הכול עד היום סכום ההפרשה שרשם הבנק בגין פרשה זו עומד על כ-365 מיליון דולר (כ-1.3 מיליארד שקל), ולא מן הנמנע כי הוא יפריש סכומים משמעותיים נוספים בהמשך.

על רקע חקירת הרשויות האמריקאיות, ממשיך בנק הפועלים, המנוהל על ידי אריק פינטו, שלא לחלק דיבידנד לבעליו מניותיו, כפי שעשה ברבעון הקודם השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully