וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר שגילה: יום עבודה מתשע עד חמש הוא רע לכולם

25.11.2018 / 8:24

מחנך בבית ספר וחוקר שינה טוען בספר חדש שמנהלים ובעלי עסקים צריכים לאפשר לעובדיהם להתחיל את היום ב-10:00 על מנת להוציא מהם תפוקה מיטבית. כך זה עובד

אתם מעל גיל 40? ייתכן שהעבודה מזיקה לתפקוד המוח שלכם/סיפור בדקה

בסרטון - אתם עובדים במשרה מלאה? זה לא צעד חכם

מחנך בבית ספר באנגליה, שהיה הראשון במדינה ששינה את שעת תחילת הלימודים ל-10 בבוקר במקום ב-9, טוען שמקומות העבודה צריכים לבטל את שעות העבודה המסורתיות 9:00 עד 17:00, ולהתחיל את יום העבודה ב-10:00. ד"ר פול קלי, איש חינוך וחוקר במדעי השינה, סבור שכמו התלמידים - גם המבוגרים צריכים להתחיל את היום שלהם שעה מאוחר יותר.

לדבריו, אם מנהלים ובעלי עסקים רוצים שהעובדים שלהם יהיו בריאים יותר ומאושרים יותר - וגם בעלי תפוקה גדולה יותר - הם צריכים לישון טוב יותר ולשמור על הרגלי שינה טבעיים. הדבר תלוי, כמובן, בהרגלי השינה השונים של כל אדם, ומי שהגוף שלו מאותת לו שהוא חייב לישון יותר - אז כדאי שכך יהיה.

עוד ב"אסור לפספס"
המצלמה חשפה: כך מנקים שירותים, רצפה וכיור עם אותה מגבת במלונות 5 כוכבים
חלמתם ששכבתם עם הבוס? זה מה שהחלומות הכחולים שלכם אומרים
אפקט קיילי ג'נר: דוגמנית מואשמת שהיא מציגה את עצמה כשחורה באינסטגרם

צפו בו מסביר מדוע

"בעולם המערבי אדם מבוגר ישן בממוצע שש שעות וחצי בימי עבודה, על אף שמחקרים מראים שצריך לישון לפחות שמונה שעות", אומר החוקר, שלטענתו, העניין שלו בנושא החל כשהיה ילד, וכדי להגיש לשיעור שהחל ב-7:15 בבוקר נדרש לעלות לאוטובוס של 6:00 בבוקר, בנסיעה שבעקבותיה חלה.

בספר שכתב ד"ר קלי הוא מבחין בין חמישה סוגים של אנשי שינה, על סקאלה שנעה בין "אנשי בוקר מובהקים" ל"אנשי ערב מובהקים". הוא טוען שכל אחד מאיתנו צריך לבדוק היטב עם עצמו מהם הרגלי השינה שלו ומה הגוף שלו דורש, ולנסות להתאים את זה לחייו מאחר שרוב האוכלוסייה סובלת מהפרעות שינה שונות, שמשפיעות לרעה על חייהם.

עייף במשרד. ShutterStock
באיזה שעה קמת חבר?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully