וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבור מתרחב: הפסדי רשת קופיקס הולכים וגדלים

קובי ישעיהו

23.11.2018 / 13:00

ההפסד התפעולי של החברה עמד על כ-1.9 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד תפעולי של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הצטמקו ב-7.8% לרמה של כ-71 מיליון שקל

סופר קופיקס רחוב הרצל ת"א. איל יצהר, גלובס
קופיקס/גלובס, איל יצהר

חברת קופיקס גרופ, המפעילה רשת של בתי קפה ומרכולים, הציגה היום תוצאות חלשות לרבעון השלישי של השנה. החברה פרסמה דוחות כספיים במתכונת מצומצמת.

בשורה העליונה רשמה קופיקס הכנסות של כ-71 מיליון שקל ברבעון האחרון, ירידה של 7.8% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד התפעולי של החברה עמד על כ-1.9 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד תפעולי של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה הציגה קופיקס הפסד נקי של כ-1.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 832 אלף שקל ברבעון המקביל.

ההפסד התפעולי במגזר המרכולים הסתכם ברבעון זה בכ-1.5 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, ואילו ההפסד התפעולי במגזר בתי הקפה עמד ברבעון על כ-500 אלף שקל, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-200 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סגרה קופיקס עם הכנסות של כ-220 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. ההפסד התפעולי הסתכם בתקופה זו בכ-10 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 695 אלף שקל בתקופה המקבילה, וההפסד הנקי עמד על כ-6 מיליון שקל לעומת הפסד סמלי של 170 אלף שקל בתקופה המקבילה.

בחודש שעבר מינה רמי לוי, שהשתלט בספטמבר השנה על קופיקס, את אירם גרייבר , לשעבר מנכ"ל וילי פוד , למנכ"ל רשת בתי הקפה המוזלים והסופרים העירוניים. המינוי האמור אינו סוף פסוק אלא רק ההתחלה, כשגרייבר אמור להיות האיש שיביא ללוי את הטרן-אראונד ברשת שנקלעה לקשיים, ובמקביל, לסייע לו להשיג את ההצלחה שחמקה ממנו בתחום הסופרים השכונתיים.

גרייבר ציין עם פרסום הדוחות כי "הרבעון השלישי של השנה הינו הרבעון הראשון שבו קופיקס גרופ מציגה את תוצאותיה הכספיות לאחר העברת השליטה לידי רשת רמי לוי שיווק השיקמה ובהחלט ניתן להרגיש שדרוג בעוצמות הרכש של החברה ושינוי מגמה חיובי שיביא לשיפור רווחיות החברה. ברבעון זה שיפרנו משמעותית את שיעור הרווח הגולמי לכ-26%, בהשוואה לכ-23.9% ברבעון הקודם וכ-24.5% ברבעון המקביל אשתקד. במקביל, פעלנו לצמצום הוצאות ההנהלה והכלליות בשיעור של כ-22% כדי לשמור על הוצאות "מטה רזה", וכן שיפרנו משמעותית את תזרים המזומנים הודות להתאמת תנאי הסחר ותנאי התשלום של ספקי הקבוצה לתנאים הסחר והתשלום של רשת רמי לוי שיווק השיקמה".

"הודות לתמיכת קבוצת רמי לוי יש לנו קטר חדש ומשודרג שיוכל להניע את קופיקס חזק יותר וגבוה יותר. אנו מתעתדים לשפר את מגוון המוצרים בסופר קופיקס ולשפר את התמחיר שלהם, ועל ידי כך להגדיל את מחזור המכירות של החברה. בנוסף, אנחנו מתכוונים לשדרג את מערך בתי הקפה של החברה, הן בטיפול ברכש והן בטיפול בשרשרת האספקה, באופן שיגדיל את המכירות והרווחיות. אנו מתעתדים להמשיך להרחיב את רשת המרכולים במרכזי הערים מכ-30 סניפים כיום ל-50 סניפים תוך שנתיים, ונוקטים בשורה של צעדים כדי להביא לשיפור משמעותי ברווחיות בעתיד הנראה לעין", הוא הוסיף.

קופיקס, שהוקמה בשנת 2013 על-ידי היזם אבי כץ תחת הרעיון של מחיר אחיד של 5 שקלים, מפעילה היום, בעיקר באמצעות זכיינים, 148 סניפים, מתוכם 118 בתי קפה ו-30 סופרמרקטים. נוסף על כך היא מפעילה באמצעות זכיינים קרוב ל-70 בתי קפה ברוסיה, בעיקר במוסקבה, וככלל סובלת כבר תקופה לא קצרה מהרעה במצב עסקיה.

  • עוד באותו נושא:
  • קופיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully