וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקחת על הבנקים: "פעלנו בנחישות לטפל בבעיית הריכוזיות"

יובל אזולאי

25.11.2018 / 10:49

בשבועות האחרונים הופיעו לפני הוועדה בכירי בנק הפועלים, לאומי, הבינלאומי ודיסקונט. בר צפויה להישאל אודות מדיניות הפיקוח של בנק ישראל על המערכת הבנקאית שהעמידה אשראי בעייתי לטייקונים

חדווה בר. תמר מוצפי, מערכת וואלה! NEWS
חדווה בר/מערכת וואלה! NEWS, תמר מוצפי

"הפיקוח על הבנקים פעל בנחישות ובאופן שיטתי לטיפול בבעיית הריכוזיות בתיק האשראי של הבנקים שהיתה תמונת ראי של הריכוזיות במשק ומנע בכך התממשות של סיכון גדול", כך אמרה לפני זמן קצר המפקחת על הבנקים, ד"ר חדווה בר בהופעתה לפני ועדת הטייקונים בכנסת - ועדת החקירה הפרלמנטרית שחוקרת את הסדרי האשראי שנתנו הבנקים ללווים העסקיים הגדולים במשק.

לדברי בר "עשינו מספר רב של ביקורות, 95 במספר, מצד הפיקוח על הבנקים בתחום הלווים הגדולים ובאופן שהוביל לשינוי דרמטי באופן העמדת האשראי וניהולו. לפיקוח על הבנקים כלי פיקוח ואכיפה רבים ואפקטיביים שחלקם לא מוכרים לציבור והוא עשה ועושה בהם שימוש שוטף. הפיקוח על הבנקים היה מעורב בעשור האחרון בסיום כהונה של 15 נושאים משרה בכירים ביותר בעקבות סיבות שונות שקשורות בממשך תאגידי".

בר הוסיפה ואמרה כי הפיקוח על הבנקים מונה 160 איש, על מערכת בנקאית של כ-42 אלף איש ובגובה של טריליון שקל:"אנו כפופים לנגיד בנק ישראל ופועלים איתו, נתונים לביקורת מבקר המדינה וקרן המטבע הבינלאומי, ואנו לא ממציאים את הגלגל ויש כאן פיקוח מקצועי ובלתי תלוי", אמרה והוסיפה כי "הפסדי האשראי של הבנקים בישראל נמוכים מאלה של בנקים אחרים בעולם: בזמן שבנקים גדולים בעולם פשטו את הרגל, כאן אף בנק לא נסגר וזה בזכות הפיקוח על הבנקים".

טרם תחילת הופעתה של בר בוועדה, הביע יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל תרעומת על כך שמצגת שבנק ישראל הכין וכללה נתונים שחברי הוועדה ממתינים להם זמן רב- נמסר מאוחר.

בשבועות האחרונים הופיעו לפני הוועדה מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, והיו"ר, עודד ערן; וכן מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, והיו"ר, דוד ברודט. בשבוע שעבר הגיעו לוועדה יו"ר דירקטוריון הבנק הבינלאומי, אירית איזקסון, ומנכ"לית הבנק, סמדר ברבר-צדיק; וכן יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט, יוסי בכר, ומנכ"לית הבנק, לילך אשר-טופילסקי.

בר, שמכהנת בתפקיד המפקחת על הבנקים מקיץ 2015, צפויה להישאל אודות מדיניות הפיקוח של בנק ישראל על המערכת הבנקאית שהעמידה אשראי בעייתי לטייקונים, ובהם אליעזר פישמן, נוחי דנקנר, לב לבייב, מוטי זיסר ועוד.

הופעותיהם של ראשי הבנקים בשבועות האחרונים לפני הוועדה התאפיינו ב"שיח של חירשים", וזאת לאחר שחברי הכנסת המטירו לעברם שאלות אך לא קיבלו עליהן תשובות - בנימוק שמדובר ב"סודיות בנקאית" או שתהליכי בבנקים השתנו, כך שכיום כמעט ולא ניתן אשראי ללווים הגדולים.

  • עוד באותו נושא:
  • חדווה בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully