וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמירם סיון פורש מתפקידו כיו"ר בנק קונטיננטל; משה עמית יחליפו

שלומי שפר

10.12.2002 / 7:29

מקורבים לבנק הפועלים: פרישתו של סיון אינה נובעת מההפסדים הכבדים שספג קונטיננטל, אלא מסיכום שהיה לו עם נחמה, ולפיו ינסה לקדם את האפשרות שבנק הפועלים ירכוש את חלקו של בנק FEB השוודי בקונטיננטל



עמירם סיון הודיע ליו"ר דירקטוריון בנק הפועלים , שלמה נחמה, על התפטרותו מתפקידו כיו"ר דירקטוריון החברה הבת, בנק קונטיננטל. משה עמית, המשמש כיום ממלא מקום מנכ"ל בנק הפועלים, יחליף את סיון בתפקידו. עם פרישתו מקונטיננטל יתנתק סיון סופית מקבוצת בנק הפועלים, שבראשה עמד 16 שנה.



מקורבים לבנק הפועלים אמרו כי פרישתו של סיון אינה נובעת מההפסדים הכבדים שספג קונטיננטל, אלא מסיכום מוקדם שהיה לו עם נחמה, ולפיו ינסה לקדם את האפשרות שבנק הפועלים ירכוש את חלקו של בנק FEB השוודי בקונטיננטל. המו"מ בין הצדדים לא עלה יפה בשל חילוקי דעות בעניין המחיר.



סיון פרש מתפקידו כמנכ"ל בנק הפועלים באפריל 2002. הפועלים מחזיק ב-63.3% ממניות קונטיננטל, וביתרת המניות מחזיק FEB - חברה בת של בנק גרמני.



הפועלים ביקש כמה פעמים בשנים האחרונות לרכוש את חלקו של FEB בקונטיננטל, אך הבנק השוודי סירב. כעת, בשל הפסדיו הכבדים של קונטיננטל השוודים מעוניינים למכור את אחזקותיהם, אך עניין המחיר עדיין לא סוכם.



קונטיננטל הפסיד 77.4 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2002, לאחר שהשיג רווח של 10.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה העיקרית להפסדים היתה אשראי בסכום של כ-190 מיליון שקל, שניתן לקבוצת החברות פלד-גבעוני, המהווה כ-75% מסך ההון העצמי של הבנק.



במערכת הבנקאות נתפש מתן האשראי הגבוה של קונטיננטל לפלד-גבעוני ככישלון של סיון. ככל הידוע, סיון, כמנכ"ל הפועלים, לא נתן כלל או העניק מעט מאוד אשראי לקבוצה זו, אך כיו"ר קונטיננטל העניק לה אשראי בהיקף חריג שהביא למחיקה של שיעור ניכר מההון של הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully