וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת בנק הפועלים התכנסה באילת לגיבוש תוכניות העבודה ל-2003

10.12.2002 / 8:05

ראשי הבנק ידונו בין היתר בתוכנית ההתייעלות הכוללת פיטורי עובדים, בהליכי המיזוג עם חברת הבת בנק משכן ובהצעת רכש אפשרית לבנק הספנות



הנהלת בנק הפועלים החלה אתמול בדיונים הסופיים לגיבוש תוכניות העבודה ל-2003. דיוני ההנהלה, בראשות יו"ר הבנק שלמה נחמה ומנכ"ל הבנק אלי יונס, נערכים במלון מוריה באילת ויימשכו עד יום חמישי. בישיבות משתתפים גם דני דנקנר, משה עמית, שי טלמון אבי הראל, ציון קינן, דוד לוזון, יעקב רוזן ומירי בן זאב.



ראשי הבנק ידונו בין היתר בתוכנית ההתייעלות הכוללת פיטורי עובדים, בהליכי המיזוג עם חברת הבת בנק משכן ובהצעת רכש אפשרית לבנק הספנות. ההערכות הן כי יפוטרו כמה מאות עובדים ב-2003. מדובר בעובדי בנק הפועלים ובעובדי משכן שימוזג עם הבנק. ההערכות הן כי העובדים יפרשו באופן פרטני ובהדרגה, וכי לא מדובר בקיצוץ חד פעמי בכל המחלקות.



הבנק כבר הודיע בחודשים האחרונים על מתווה, שבמסגרתו יגיש הצעת רכש לבנק הספנות לפי מחיר של 72% מההון העצמי שלו. עם זאת הצעת הרכש עדיין לא הוגשה, ויש גורמים כמו חברת יצוא והקבלן יגאל דמרי העשויים להתנגד למחיר המוצע. יונס אמר בעבר כי זהו מחיר סופי.



בנוסף תדון ההנהלה באפשרות לרכישת דיסקונט ניו יורק. לפי ההערכות בענף, משרד האוצר לא יאפשר בשלב זה את רכישת השלוחה בניו יורק של דיסקונט בלי לרכוש את הבנק כולו. יונס אמר בעבר כי אם עד סוף 2002 לא יחליט האוצר בעניין זה, הוא ישקול רכישות של בנקים זרים.



המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יצחק טל, דורש לבטל תנאים מקפחים הכלולים בחוזה האחיד שעליו מוחתמים לקוחות בנק הפועלים; לפני כשבועיים הגיש המפקח לבית הדין לחוזים אחידים בקשה לביטול או לשינוי של תנאים מקפחים בחוזה האחיד של הבנק, בעיקר תנאים הנוגעים למתן שירותים בנקאיים באמצעות האינטרנט והטלפון הסלולרי.



בבנק ישראל אומרים כי שירות בנקאי באינטרנט נהפך בשנים האחרונות לנפוץ ומקובל בישראל, ולקוחות רבים עושים בו שימוש; לאור העובדה שמדובר בשירות בסיסי לציבור, ולאור יחסי הכוחות בין הבנק ללקוח, ביקש המפקח לבחון את תנאי החוזה למתן שירותים בנקאיים באינטרנט ובאמצעות הטלפון הסלולרי, ודרש את ביטולם או שינויים של תנאים שנראו לו מקפחים.



אחד התנאים המקפחים ביותר, לדעת טל הוא הסעיף המטיל את הסיכון הכרוך בקבלת השירות על הלקוח - מתוך התנערות של הבנק מאחריות במקרים שונים הנזכרים בחוזה. כמו כן נוטל לעצמו הבנק את הזכות לעשות שימוש במידע המגיע אליו ואל חברת הסלולר אגב מתן השירות, וזאת ללא קבלת אישור מפורש של הלקוח והגדרת סוג המידע המועבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully