וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-2.8% בעקבות הערכות להורדת ריבית וייסוף בשקל

אמיר טייג

10.12.2002 / 17:29

דסק"ש הוסיפה 4.3% על רקע הערכות כי סלקום תחלק דיווידנד; כלל ביטוח הוסיפה 5.7% ומגדל 6.1%


הודעתם המשותפת של נגיד בנק ישראל דוד קליין ושר האוצר סילבן שלום, כי יאמצו את המלצות דו"ח קרן המטבע הבינ"ל במלואן, השרתה היום אווירה חיובית בשוק ההון הישראלי שרשם עליות חדות בכל אפיקיו. בין היתר, המליצה ועדת קרן המטבע להתחיל בהורדה הדרגתית של ריבית בנק ישראל, וגורמים מעריכים כי תיתכן הורדת ריבית כבר בחודש הבא.

מדד המעו"ף עלה בשיעור חד של 2.8% לרמה של 374 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה ב-2.3% לרמה של 364.4 נקודות, ואילו התל-טק עלה ב-1.8%. זאת, על אף הירידות החדות שנרשמו אתמול בארה"ב. מחזור המסחר הסתכם בכ-407 מיליון שקל, מחזור גבוה יחסית לשבועות האחרונים.

מניית חברת תים המשיכה לבלוט היום לאחר שריכזה עניין רב אתמול. החברה פירסמה הבוקר כי בכוונתה לרכז את אחזקותיה בשלוש החברות - טי.טי.איי, קומטק ומקיט, במסגרת חברה אחות אשר תוקם למטרה זו. מניותיה של החברה החדשה יוצעו לבעלי המניות הקיימים של תים כדיווידנד בעין.

כמו כן, הודיעה תים כי תפרסם הצעת רכש למניות טי.טי.איי, אשר רשומה למסחר בארה"ב, באופן שלאחר השלמת הצעת הרכש תחזיק תים תוכנה בלמעלה מ-50.1% מהונה של טי.טי.איי. המניה, שרשמה אתמול עלייה של 11.2% לפני שמינהלת הבורסה החליטה להפסיק את המסחר בנייר, הוסיפה היום 10%, לאחר שכבר זינקה הבוקר ב-17.6%.

דיסקונט השקעות, אשר מחזיקה כ-25% ממניות סלקום, ריכזה עניין סביב הפרסומים לגבי כוונת סלקום לחלק דיווידנד בהיקף של כמה מאות מיליונים שקלים. היום פורסם כי הבנקים, המלווים סכומים נכבדים לחברת הסלולר, צפויים להתנגד למהלך זה. עם זאת, לבנקים אין את הסמכות למנוע את החלוקה. דיסקונט השקעות עלתה היום ב-4.3%, ומניות החברה האם אי.די.בי אחזקות עלו ב-4.6%.

היום הודיעה כימיקלים לישראל כי תחלק דיווידנד על סך 136 מיליון שקל ב-30 בדצמבר השנה. כ-53% מסכום זה צפויים לזרום לקופתה של החברה לישראל , המחזיקה בשליטה בחברת הכימיה. הונה העצמי של כי"ל הסתכם בכ-4.3 מיליארד שקל בתום הרבעון השלישי, המהווים כ-30% מסך מאזנה. החברה הרווחית לא תתקשה לעמוד בתשלום בסדר גודל כזה, שכן תזרים המזומנים שלה מפעילות הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. מניית כי"ל עלתה היום ב-1.3% ומניית החברה לישראל הוסיפה 1.4%.

כלל ביטוח דיווחה היום כי תרכוש תיק ביטוח מחברת הכשרת הישוב ביטוח תמורת 62.5 מיליון שקל. תיק הביטוח הנרכש כולל פוליסות ביטוח חיים ופוליסות ביטוח מבנה, ומהווה כ-5% מסך הכנסותיה של הכשרת הישוב. בתגובה להודעה עלתה כלל ביטוח בשיעור חד של 5.7% בעוד הכשרה ביטוח זינקה ב-18.2%. חברת האם הכשרת הישוב נסחרה בעלייה של 0.8%.

דו"ח קרן המטבע הבינ"ל, אשר הוגש אתמול לנגיד בנק ישראל ושר האוצר, מעלה ספק מחודש לגבי יכולתה של כלכלת ישראל לעמוד ביעדים על פיהם תוכנן תקציב 2003. להערכת כלכלני קרן המטבע, הצמיחה בשנת 2003 תסתכם ב-0.5%. בד בבד, חברת הדירוג הבינלאומית פיץ' פירסמה אתמול הערכה לפיה הצמיחה בישראל בשנת 2003 תוסיף להיות שלילית בשיעור של 1.5%.

הערכות אלו אינן עולות בקנה אחד עם תחזיות האוצר לצמיחה של 1% בשנת 2003, על פיהן ביססו את התקציב. יש לציין כי אחת הסיבות לאי העמידה ביעדי הגירעון בשנת 2002 היתה הערכה שגויה של הצמיחה בבסיס התקציב של שנה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully