וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רשת מחסני השוק מתעניינת ברכישת קו-אופ הקורסת

שני מוזס

27.11.2018 / 16:04

רשת הדיסקאונט בבעלות שלום נעמן מונה 27 סניפים. אתמול חשף "גלובס" כי רשת ויקטורי שמתרחבת בערים; רמי לוי שרכש את גוד פארם וקופיקס; ורשת זול ובגדול מתעניינות גם הן ברכישת קו-אופ שנמצאת בהקפאת הליכים

סניף של רשת מחסני השוק. צילום: תמר מצפי, גלובס
מחסני השוק/גלובס, צילום: תמר מצפי

אחרי ש"גלובס" חשף אתמול (ב') כי רשתות ויקטורי שמתרחבת בערים, רמי לוי שרכש את גוד פארם וקופיקס ורשת זול ובגדול מתעניינות ברכישת רשת קו-אופ הקורסת, ל"גלובס" נודע כי גם רשת מחסני השוק בבעלות שלום נעמן מתעניינת ברכישה. מדובר ברשת דיסקאונט בפריסה ארצית שמונה 27 סניפים.

הכניסה של רשת קו-אופ להקפאת הליכים אתמול היא תזכורת נוספת לרמת הסיכון הגבוהה שמאפיינת את ענף הקמעונאות. אמנם עוד מוקדם לקבוע שרשת קו-אופ לא תצליח לעמוד בתוכנית ההבראה שהציגה לבית המשפט עם הבקשה להקפאת ההליכים, אולם בשוק המזון, שכבר למוד קריסות של רשתות גדולות כמו מגה ב-2015 וקלאבמרקט עשור קודם לכן ב-2005, כבר ממהרים להסתכל קדימה ולתכנן חנויות חדשות על חורבותיהן של הישנות.

רשת הסופרמרקטים של קו-אופ משמעותית לשוק הקמעונאות בעיקר מזווית הסופרים השכונתיים שבבעלותה. מדובר בתחום שמרכז המון עניין לאחרונה ובו פועלת שופרסל באמצעות תתי-הרשתות שופרסל שלי; קבוצת יינות ביתן באמצעות מגה בעיר; רמי לוי באמצעות רשת סופר קופיקס; וגם רשת ויקטורי שמרחיבה את פריסתה בערים.

בהקשר זה, הסניפים העירוניים השכונתיים של הרשת שסביר שייצאו למכירה בקרוב, עשויים לשנות את מאזן הכוחות בשוק הזה וכנראה בעיקר לסייע לשחקניות הקטנות יותר מקרב הגדולות.

לא מן הנמנע שכמו שקרה בקריסות קודמות בשוק הקמעונאות, הקריסה של אחד תהיה הזדמנות הצמיחה של האחר. סבירות נמוכה שמי שירכוש את הסניפים הללו תהיה אחת משתי רשתות הקמעונאות הגדולות שופרסל וקבוצת יינות ביתן, שכן הן עדיין מצויות בתהליך העיכול של הרשתות שהן כבר רכשו - שופרסל שרכשה את ניו-פארם (והשיקה אותה מחדש היום), ויינות ביתן שרכשה לפני כשנתיים וחצי את רשת מגה שקרסה גם היא.

  • עוד באותו נושא:
  • קו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully