וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ללא שינוי ניכר; אי ודאות בשווקים על רקע מינויו של שר אוצר חדש בארה"ב

רן דוידוב

10.12.2002 / 9:14

אתמול מונה ג'ון סנואו כמחליפו של פול או'ניל; הדולר נסחר בשער של 123.53 ין ו-1.0098 דולר ליורו; הבנק הפדרלי יותיר כנראה היום את שער הריבית ללא שינוי בשפל של 41 שנה



לאחר יומיים של ירידות בשוקי הכספים הבינלאומיים עשוי הדולר להתאושש, לדברי סוחרים, לאחר מינויו של שר אוצר חדש בארה"ב, שעתיד לקדם הפחתות מס ולסייע להתגברות הצמיחה הכלכלית. המטבע האמריקאי נסחר בשער של 123.53 ין. מול היורו ניצב שערו על 1.0098 דולר.



נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בחר לתפקיד שר האוצר החדש את ג'ון סנואו, ששימש עד עתה כיו"ר מפעילת תשתית הרכבות CSX. בנוסף עתיד הנשיא, לדברי בכירים בממשל, למנות בקרוב את סטיבן פרידמן, לשעבר יו"ר במשותף בגולדמן סאקס, כיועצו הכלכלי החדש.



אנליסטים מעריכים כי סנואו עתיד להפנות לקונגרס בקשה להורדת נטל המס, מהלך שאו'ניל הטיל ספק ביעילותו. קיצוץ מסים עשוי לעודד את הפעילות הכלכלית בארה"ב ולחזק את שער הדולר. סוחרים העריכו ששער הין עשוי ליפול ל-132 ין לדולר.



הין עשוי לחדש את נפילתו מול הדולר גם בגלל דברי שר האוצר היפאני, מסג'ורו שיאוקאווה, שאמר שהמטבע היפאני ישוב כנראה וייחלש לרמתו קודם להתפטרותו של פול או'ניל, שר האוצר הקודם של ארה"ב. בשבוע שעבר נפל הין לשפל של קרוב לחצי שנה, 125.69 ין לדולר.



הבנק הפדרלי של ארה"ב יותיר כנראה היום את שער הריבית לא שינוי, בשפל של 41 שנה, על מנת לעודד את הציבור האמריקאי ואת המגזר העסקי להגביר את הצריכה והשקעות ההון במשק הגדול בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully