וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפטור פיטרה עשרה עובדים; מאשימה בכך את הביורוקרטיה בלשכת המדען הראשי

אורה קורן

10.12.2002 / 9:34

המנכ"ל כרמון: לשכת המדען הראשי מעכבת את הטיפול בערעור שלנו על דחיית בקשת התמיכה; לאחרונה חתמה פפטור על הסכם עם חברה שווייצית למימון וייצור תרופה נגד סוכרת



חברת הביוטכנולוגיה פפטור פיטרה בשבועות האחרונים עשרה מעובדיה, מהם תשעה בישראל ואחד בגרמניה - כך אמר אתמול מנכ"ל פפטור, ד"ר יורם כרמון, שטען כי הביורוקרטיה בלשכת המדען הראשי היא הסיבה המרכזית לפיטורים.



לדבריו, ועדת המחקר של המדען הראשי אמנם דחתה במועד המתחייב על פי החוק את בקשת החברה למענק מו"פ, ואולם לשכת המדען מעכבת את הטיפול בערעור שהגישה. על פי החוק עליה לתת תשובה למערערים בתוך 60 יום ממועד הגשת הערעור, אך החברה ממתינה 150 ימים לתשובה. את בקשת התמיכה בפרויקטים ל-2002 הגישה פפטור על פי התקנות בסוף 2001. באפריל 2002 קיבלה תשובה שלילית, ביולי עירערה, ומאז לא טופל העניין.



פפטור הוקמה ב-93' על בסיס תגלית של מכון ויצמן, והיא פועלת מרחובות. ביולי 2002 חתמה על הסכם עם אוונטיס השווייצית, מחברות התרופות המובילות בעולם, למימון פיתוח וייצור של תרופה שפיתחה פפטור לטיפול במחלת הסוכרת. אוונטיס שילמה לפפטור תשלום ראשון בסך 15 מיליון דולר. שיווק התרופה מתוכנן להתחיל ב-2005. מרכז הפיתוח של החברה בישראל מונה לאחר הפיטורים כ-33 עובדים, וזרוע הפיתוח העסקי באירופה מונה כשבעה.



החברה גייסה מאז הקמתה 63 מיליון דולר ממשקיעים. הגיוס האחרון נערך לפי שווי של 70 מיליון דולר אחרי הכסף. המשקיעים המרכזיים בפפטור הם TVM מדיקל ונצ'ר, ג'ונסון אנד ג'ונסון, טבע, 3I הבריטית, אלרוב וכלל תעשיות ביוטכנולוגיות.



כרמון הוסיף כי הגיש כבר את תקציב 2003 למועצת המנהלים של החברה, עוד לפני שקיבל תשובה סופית לגבי מענק המו"פ שביקש ל-2002. "או שאני חותך בפרויקט ושולח אנשים הביתה, או שאני עובר לשנת 2003 עם סימן שאלה", אמר. "אין לי ברירה אלא לפטר אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully