וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לעשות מזה כסף: כך תייצרו לעצמכם חשמל והכנסה נוספת

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

19.12.2018 / 7:15

בארץ שמשית כמו ישראל מתבקש לייצר חשמל מאור השמש. עכשיו, כשהמדינה מעודדת זאת באמצעות הליך התקנה פשוט וכשיש הלוואה שמאפשרת מימון מלא, אפשר להרוויח מהרגע הראשון. איך עושים זאת? צפו

צילום מסך

על פי החלטת הממשלה, יעד חדש שנקבע הוא שעד 2030 כ-30 אחוזים מהאנרגיה בישראל תהיה ממקורות בלתי מזהמים ואפילו "ירוקים". בארץ שטופת שמש כמו ישראל, אחת הדרכים המתבקשות לייצור חשמל היא על ידי פנלים סולאריים, שאפשר להתקין על גג הבית. האנרגיה שמייצרת חלופה זו היא "ירוקה", המדינה מעודדת את השימוש בה ואפילו אפשר להרוויח מזה כסף. ערן קופל, דירקטור מכירות ושיווק בחברת האנווה קיו-סלס ואדם קרומר, מייסד מיזם "מאה אלף גגות סולאריים", התארחו באולפן וואלה! NEWS והסבירו איך עושים זאת?

"המוטיבציה היא אחת - המערכת הסולארית היא עסק כלכלי. יש תשואה והיא גבוהה מכל השקעה אחרת", אומר קופל, "הפוטונים באור פוגעים בפנל המייצר חשמל, החשמל עובר דרך ממיר שהופך אותו לזרם חילופין ומזרים אותו לרשת החשמל. מערכת סולארית יכולה להיות מותקנת על כל גג. עיקר התחזוקה בשטיפת הפנלים. עלות המערכת הוא לפי קילוואט מותקן. עלות של מערכת ביתית נעה בין 50-100 שקל והתשואה היא לפחות 12 אחוזים בשנה ומשם זה עולה. מערכות מסחריות הן גדולות ועל גגות של מבנים מסחריים או תעשייתיים התשואה גבוהה יותר".

שם הרגולציה שתכליתה ייצור חשמל מאנרגיית השמש נקראת בישראל "הסדרה תעריפית". היא רלוונטית לכל מי שבבעלותו גג עליו ניתן להתקין פנלים סולאריים והמשמעות היא שהמתקין יכול ליהנות מהכנסה כספית שוטפת, שתתקבל מחברת החשמל מרגע ההתקנה. זאת על פי תעריף קבוע וידוע מראש למשך 25 שנים ואכן המערכות הסולאריות מספקות חשמל באמינות גבוהה במשך כל אותה תקופה. החברות המספקות ומתקינות את המערכת מבצעות את התיאומים מול חברת החשמל והרשות המקומית ומבצעות גם את הניטור והתחזוקה בעלות חודשית מינימלית.

הדרך הנוחה למימון ההתקנה ופוטנציאל הרווח הגלום בה

מרגע התקנת המערכת, הלקוח ממשיך לשלם לחברת החשמל לפי היקף הצריכה שלו ובמקביל מקבל ממנה החזר כספי על פי הקיף החשמל שמייצר הפנל הסולארי בגג.

"בנוסף לאותו רווח שכל אחד יכול לקבל, המערכת תורמת לסביבה ולחברה בכל מיני דרכים וזו בעצם הדרך שלנו לעשות משהו טוב ולהרוויח ממנו", אומר קרומר, "פעם התהליך היה מסובך וככל הוצאת היתר בנייה, מס שבח ועוד דברים מסובכים, היום התהליך מול חברת החשמל אורך כשלושה חודשים. אנחנו מארגנים רכישות קבוצתיות שמורידות את העלויות הכרוכות בכ-15 אחוזים. כיום אפשר לקבל עד 100 אחוזי מימון על המערכת וההחזר על ההשקעה נפרס בצורה מספיק רחבה, כך שהתועלת הכללית שמקבלים גבוהה יותר מההחזר על הלוואה. לא מרגישים את ההלוואה ובעצם מרוויחים מהיום הראשון. אנחנו מקבלים 48 אגורות לכל קילוואט לשעה שמייצרים".

מי יכול ליהנות מהתקנת פנלים סולאריים? כמעט כולם - בעלי בתים פרטיים, בעלי עסקים עם נדל"ן ויזמים בתחום. כך גם חוסכים באופן משמעותי בהוצאות החשמל, תורמים לסביבה נקייה יותר ונהנים מהכנסה קבועה מחברת החשמל.

כמענה לדרך זו להפקת חשמל ביתי השיק בנק הפועלים הלוואה ייעודית למימון מערכות סולאריות, ללקוחות כל הבנקים, בתנאים מעולים. ההלוואה מיועדת הן ללקוחות פרטיים בעלי בתים פרטיים והן ללקוחות עסקיים היכולים להתקין מערכות סולאריות גדולות יותר על נדל"ן בבעלותם.

לקוחות פרטיים יכולים לקבל מימון בגובה של עד 100% מעלות ההתקנה (עד 100 אלף שקלים) ולקוחות עסקיים יכולים לקבל מימון עד 80% מעלות ההתקנה (עד 500 אלף שקלים). כל ההלוואות ניתנות לפריסה של עד 10 שנים ובריבית מועדפת.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. אין לראות בכתוב לעיל המלצה ללקיחת הלוואה לצורך התקנת פנלים סולאריים. מתן ההלוואה בכפוף לאישור הבנק.

לאתר בנק הפועלים

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully