וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קיבל את בקשת קו אופ: הורה על הקפאת הליכים ל-45 יום

שני מוזס

28.11.2018 / 10:25

עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב מונו לנאמנים. רשת קו אופ הגישה את בקשת ההקפאה לאחר שנקלעה לחובות בהיקף של כ-200 מיליון שקל, וספקי מזון גדולים דוגמת תנובה עברו לספק לה סחורה רק כנגד תשלום במזומן

סניף רשת קואופ שופ. צילום: איל יצהר, גלובס
קו אופ/גלובס, צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל הבוקר (ד') את הבקשה של רשת הקמעונאות קואופ והורה על הקפאת הליכים למשך 45 יום.

בנוסף, השופט הורה למנות שני נאמנים: עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב, בכפוף להתחייבות עצמית של כל אחד מהם על סך של 250 אלף שקל ותצהיר היעדר ניגוד עניינים. עוד ציין השופט כי אינו מוציא מכלל אפשרות להוסיף בהמשך נאמן שלישי.

בתחילת השבוע הגישה האגודה השיתופית קו-אופ ישראל ורשת הסופרמרקטים קואופ ישראל שבבעלותה בקשה לצו הקפאת הליכים לנוכח המצב התזרימי שאליו נקלעה הרשת, בעקבות "שחיקת הרווח הגולמי המאפיין את ענף הקמעונאות ורשתות המזון בפרט".

לדברי קואופ, הבקשה הוגשה לאחר שהרשת שנקלעה לחובות בהיקף של כ-200 מיליון שקל, וספקי מזון גדולים דוגמת תנובה עברו לספק לה סחורה רק כנגד תשלום במזומן. בדיון צפויה להיקבע זהות הנאמן שימונה לרשת.

לטענת החברה, מדובר ב"משבר שהחריף משנת 2011 לאור העלייה בעלויות התפעול והגברת התחרות בשוק ללא ירידה במחירי הסחורות והוביל לסגירתן של חברות רבות גדולות וקטנות בשוק הקמעונאות הישראלי".

בתגובה לבקשת הקפאת ההליכים, ההסתדרות ועד עובדי קו-אופ הכריזו השבוע על סכסוך עבודה ברשת קואופ, שמעסיקה קרוב ל-1,000 עובדים ומפעילה כ-170 חנויות. זאת לאחר שלטענת ההסתדרות, בקשת ההנהלה להיכנס להקפאת הליכים - " מהלך שבאופן טבעי נושא עמו השלכות מרחיקות לכת על ציבור העובדים וזכויותיהם " - נעשתה "ללא קיום היוועצות ומשא-ומתן עם נציגות העובדים כמתחייב".

  • עוד באותו נושא:
  • קו אופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully