וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות של טבע בשוק האוגמנטין: רנבקסי ההודית תחל לשווק בינואר את התרופה בארה"ב

גולן פרידנפלד

10.12.2002 / 10:31

מנכ"ל רנבקסי: מחירי האוגמנטין צפויים לרדת בעקבות התחרות בין טבע, ג'נבה ורנבקסי, אך עדיין מדובר בשוק אטרקטיווי



חברת רנבקסי ההודית הודיעה היום כי תחל לשווק בארה"ב את הגירסה הגנרית שלה לאוגמנטין, החל מתחילת ינואר השנה. החברה קיבלה את אישור ה-FDA במהלך חודש ספטמבר האחרון לשיווק טבליות הקופיקט לאוגמנטין.



תרופת האוגמנטין האתית פותחה על ידי גלקסו סמית קליין וכיום מלבד טבע ורנבקסי גם חברת Lek הסלובנית (שנרכשה על ידי ג'נבה) קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לתרופת ה-Amoxicillin & Clavulanate Potassium - הגירסה הגנרית של האוגמנטין, שלה היו מכירות בגובה של 2 מיליארד דולר במהלך השנה האחרונה.



מנכ"ל רנבקסי מסר כי החברה תתחרה בטבע ובחברת LEK וכי להערכתו 50% משוק האוגמנטין מוחזק על ידי חברת ג'נבה, שרכשה את חברת LEK וכי טבע ורנבקסי, השחקניות החדשות בשוק, צפויות להתחרות גם על נתח זה. המנכ"ל העריך כי מחירי האוגמנטין צפויים לרדת עם הכניסה של רנבקסי וטבע לשוק, אך עדיין שוק שבו יש 3 מתחרות בלבד נראה שוק אטרקטיווי.



ג'נבה, שהיתה הראשונה לשווק את התרופה, לא הצליחה לכבוש נתח של יותר מ-40% בשל בעיות בהיקפי כושר הייצור שלה, וכדי להתגבר על מכשול הייצור פנתה ג'נבה אל בעלי השליטה בחברת LEK הסלובנית ורכשה את החברה.



האוגמנטין היא תרופה אנטיביוטית מסוג פניצילין, המשמשת לטיפול במגוון זיהומי אף, אוזן וגרון, זיהומים בדרכי הנשימה ועוד. היקף המכירות של התרופה בשנה האחרונה היה גבוה מ-2 מיליארד דולר, כאשר המכירות בארה"ב הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully