וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט והבינלאומי ייאלצו למחוק כ-150 מיליון שקל בגין אשראי לחברת הסחר בנפט של גד זאבי

ליאור כגן

10.12.2002 / 10:51

כך נודע ל-TheMarker; חלק מההפרשות כבר בוצעו ברבעונים האחרונים; Inpecos חייבת 25 מיליון דולר לבנק דיסקונט וכ-15 מיליון דולר לבינלאומי



לחברת הסחר בנפט של גד זאבי, Inpecos, חוב של כ-15 מיליון דולר לבנק הבינלאומי , זאת בנוסף לחוב של כ-25 מיליון דולר לבנק דיסקונט , כך נודע ל-TheMarker. החברה השווייצית שבשליטת זאבי מצויה בקשיים ומתקשה להחזיר את האשראי שנטלה משני הבנקים.



הקשיים אליהם נקלעה Inpecos יביאו ככל הנראה את דיסקונט והבינלאומי לבצע מחיקה של כ-150 מיליון שקל בגין האשראי שנטלה החברה. שני הבנקים כבר ביצעו ברבעונים האחרונים הפרשות בגין אשראי זה.



Inpecos היא חברה פרטית של גד זאבי ועיסוקה הוא תיווך נפט. החברה היתה רוכשת חומרי גלם עבור בתי הזיקוק של גד זאבי תמורת עמלה של 3%-4% משווי הרכישה.



לאחרונה החליט בנק דיסקונט לתבוע מזאבי חובות שונים בגין אשראי והלוואות שנתן לחברות שבבעלותו, בין השאר לחברות זרות כמו בלקן איירליינס ו-Snowy River שרשומה באיי ארובה.
Snowy River מחזיקה בין היתר בסוכנות היבוא של סובארו ובבית החולים אלישע בחיפה. בתביעה שהוגשה כנגדה נטען כי החברה חייבת לבנק 1.6 מיליון דולר בגין ערבות בנקאית ששולמה על ידו לבנק הבינלאומי. התביעה הוגשה גם כנגד זאבי באופן אישי כערב לחובות הבנק.



בתביעה אחרת נטען כי הבנק העמיד לרשות חברת התעופה בלקן איירליינס, שבבעלותו של זאבי, שתי הלוואות בסך של 2.1 מיליון דולר, אשר החברה לא עמדה בפרעונן. גם במקרה הזה טוען הבנק כי זאבי חתם על ערבות למלוא החוב של החברה, ולמרות זאת הוא נמנע מתשלום חובותיה.



לפני כשבועיים הגיש הבנק בקשת פירוק לחברת זאבי מחשבים בה הוא טען כי החברה חייבת לו סך של 13.5 מיליון שקל, וכי החברה למעשה חדלת פירעון ויש למנות לה מפרק זמני בדחיפות עקב חשש לפעולות של מימוש נכסים לטובת הקבוצה כולה.



בבקשה זו התברר כי היקף החובות של בתי הזיקוק - Caribbean Petroleum Corporation - שבבעלותו של זאבי בפורטו ריקו, המצויים היום בהליכי הקפאת הליכים, הם כ-200 מיליון דולר.



בנק דיסקונט סירב להתייחס לחומר שהוגש לבית המשפט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully