וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו וגולף דיווחו על הפסדים - והמניות צונחות

קובי ישעיהו

29.11.2018 / 13:44

הפסד ענק של 73 מיליון שקל לקסטרו ברבעון השלישי של 2018, עיקרו בגין מחיקת שווי ברשת הודיס

חנות קסטרו. Creative Commons
חנות קסטרו/Creative Commons

ימים ספורים לאחר שרשת האופנה פוקס פרסמה דוח כספי מצוין, בו הציגה רווח נקי של 35 מיליון שקל ברבעון השלישי, התברר היום כי מדובר בתופעה יוצאת דופן בענף האופנה המקומי, אשר מתקשה להיאבק מול התחרות באונליין והנסיעות הזולות למסעי קניות בחו"ל. שתי המתחרות הבורסאיות של פוקס, קסטרו וגולף, פרסמו דוחות גרועים, ומניותיהן הגיבו בירידות חדות.

קסטרו אומנם הציגה עלייה של כ-30% בשורה העליונה, עם הכנסות שהגיעו לכ-320 מיליון שקל ברבעון, אולם עלייה חדה בהוצאות העבירה אותה להפסד תפעולי של כ-13.8 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח תפעולי של כ-8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. באוגוסט השנה השלימה קסטרו את המיזוג עם רשת הודיס, מהלך שהוביל למחיקה חד-פעמית בגובה של כ-60 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, שנבעה מהערכת שווי מעודכנת שביצעה קסטרו לחברות בקבוצת הודיס לקראת מועד השלמת העסקה. בשורה התחתונה הציגה קסטרו הפסד נקי של כ-73 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בקסטרו מסבירים כי החברה רשמה הוצאות תפעול גבוהות, בעיקר עקב העלייה בשכר העבודה (עליית שכר המינימום) וכן מעיבוי כוח-האדם בתחום הדיגיטל והסחר המקוון וכן בתחום הפעילות הבינלאומית של הקבוצה. בנוסף, נרשמה עלייה בהוצאות הפחת עקב סגירת חנויות וצפי לסגירת חנויות בעתיד, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה למקד את פעילותה לחנויות עם תרומה חיובית לתוצאות.

מניית קסטרו צנחה היום ב-6% והשלימה ירידה של 24% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-713 מיליון שקל.

כאמור, גם רשת האופנה גולף רשמה תוצאות חלשות לרבעון השלישי ודיווחה על הפסד נקי של כ-2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הציגה גולף צמיחה של 5% בהכנסות, שהגיעו לכ-224 מיליון שקל, אולם בדומה לקסטרו, עלייה ניכרת בהוצאות מכירה ושיווק העמיקה את הפסדיה ברבעון. גם מניית גולף הגיבה לדוחות בצניחה של כ-6%, השלימה ירידה 31% בשנה האחרונה ושוויה של החברה הצטמק לכ-165 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully