וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק תשלם 42.5 מיליון דולר על מנת ליישב את התביעה כנגד חטיבת מדקו

רן דוידוב

10.12.2002 / 11:49

מדקו, המנהלת את זכויות חברי הביטוח הרפואי, הואשמה שלקחה לכיסה חלק מההנחות וההחזרים בהם זכתה - ולא זיכתה את לקוחותיה; המשפט היווה גורם בביטול הנפקתה



ענקית התרופות מרק (סימול MRK) וחטיבת מדקו הסכימו לשלם 42.5 מיליון דולר, על מנת ליישב האשמות כי גבו תשלומים מוגזמים מלקוחותיהן.



מדקו עוסקת בניהול מכירות התרופות לבתי מרקחת, ובניהול זכויות מבוטחים לתרופות. למעלה מ-65 מיליון אמריקאים מקבלים מרשמי תרופות המעובדים באמצעות מדקו, נתון ההופך אותה לשנייה בארה"ב בתחומה.



חברות הביטוח הרפואיות והמעסיקים בארה"ב שוכרים את שירותי מדקו על מנת לעבד את הבקשות למרשמים רפואיים, ולזכות בהנחות גדולות ובהחזרים מבתי המרקחת ומיצרני התרופות. מדקו הואשמה כי שילשלה חלק מההחזרים וההנחות לכיסה - במקום לזכות את לקוחותיה.



בית המשפט בוחן כעת האם לאשר את הסדר הפשרה. כמה מפרקליטי חברות הביטוח הרפואי טוענים שההצעה מגוחכת, היות שהחברה שמרה לעצמה 2.85 מיליארד דולר מהחזרים שקיבלה מחברות התרופות ולא העבירה אותם למבוטחיה.



במסגרת ההסדר הסכימה מדקו גם ליידע לקוחות על שינויים ברשימת התרופות המועדפות של החברה, ועל הופעתן בשוק של גרסאות גנריות מוזלות לתרופות אתיות.



מרק רשמה את חטיבת מדקו להנפקה שאמורה היתה להתבצע בחודש יולי, אך זו בוטלה לבסוף לאחר שמרק הסתבכה בשערורייה חשבונאית, ולאחר חשיפת התביעה שעמדה כנגד חטיבת מדקו. מרק טענה, באותה עת, שהביטול נבע אך ורק ממצבו הקשה של שוק ההנפקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully