וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש במלחמת הסחר: ארה"ב לא תעלה המכסים על סין, בינתיים

רן דגוני

2.12.2018 / 7:44

בפגישה בין טראמפ לשי בארגנטינה, הסכימה ארה"ב לא להעלות המכסים על מוצרי יבוא מסין לרמה של 25% ב-1 בינואר, כפי שהתחייב טראמפ. סין התחייבה להגדיל את רכישותיה בארה"ב, כדי לצמצם הגרעון המסחרי של וושינגטון

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
נשיא ארהב, דונלד טראמפ ונשיא סין, שי ג'ינפינג/רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ונשיא סין, שי ג'ינפינג, הגיעו לפנות בוקר (א') להסכם "הפסקת אש" במלחמת הסחר בין מדינותיהם: ארה"ב הסכימה לא להעלות את המכסים על מוצרי יבוא מסין בשווי 200 מיליארד דולר לרמה של 25% ב-1 בינואר, כפי שאיים טראמפ, וסין התחייבה להגדיל את רכישותיה בארה"ב כדי לכווץ את הגרעון של ארה"ב בסחרה עם בייג'ינג. כך מוסר הבוקר הבית הלבן.

ההסכם, שהושג בארוחת ערב בין שני המנהיגים בתום ועידת 20-G בבואנוס-איירס, מאפשר לכל אחד מהם להכריז על הישג בשובם הביתה: טראמפ יוכל לומר שהצליח לנקוט צעד ראשוני לצמצום הגרעון המסחרי של ארה"ב, ושי יוכל לטעון שהסיר מעל לכלכלת ארצו את האיום בהטלת המכסים, שהיה עלול לפגוע קשות ביצוא הסיני.

בהסכם מתחייבות סין וארה"ב לפתוח "מיד" בשיחות על המדיניות התעשייתית הלאומית של סין, לרבות התקנות הסיניות שמחייבות חברות זרות לחלוק מידע טכנולוגי עם גורמים סיניים כתנאי לקבלת היתר לפעול בסין, המאמצים המתמשכים של בייג'ינג לגנוב טכנולוגיות וסודות מסחריים מחברות אמריקאיות וחסמי סחר שאינם קשורים במכסים.

על פי ההסכם מתחייבת סין לרכוש "כמויות משמעותיות מאוד של מוצרים חקלאיים, תעשייתיים, מוצרי אנרגיה ומוצרים אחרים מארה"ב כדי לצמצם הפער בסחר בין שתי המדינות".

על ההיקף המדויק של הרכש יוחלט בשיחות העתידיות, אך בייג'ינג "תתחיל לרכוש מיד מוצרים מהחקלאים שלנו", מציינת הודעת הבית הלבן. אלה חדשות טובות לחקלאים אמריקאים, שעד עתה היו הקרבן הגדול של הצעדים שנקטה סין נגד ארה"ב. מבחינת טראמפ יש לכך חשיבות רבה בקמפיין שלו להכשיר את הקרקע לבחירתו מחדש ב-2020.

  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully