וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים במניות הבנקים מקזזות את השפעת האזהרה של נוקיה; פרנקפורט עולה ב-2%

דפנה מאור

10.12.2002 / 13:07

כייבל אנד וויירלס צונחת ב-15% בעקבות דיווח על קשיים בחטיבה בקריביים וארגון מחדש של הנהלת החטיבה הגלובלית



עליות במניות הבנקים מקזזות את השפעת אזהרת ההכנסות של נוקיה ושוקי אירופה רושמים עליות שערים. במניות הטכנולוגיה מסחר מעורב, וכייבל אנד וויירלס צונחת ב-15% לאחר שאיבדה 43% משוויה אתמול. בורסת לונדון עולה ב-1%; פרנקפורט עולה ב-2%; פאריס עולה ב-0.5%.



בין היתר נזקפת האווירה החיובית למינויו של שר אוצר חדש לארה"ב. בעקבות פיטורי שר האוצר הקודם, פול אוניל, השתררה בשוק אווירה של אי ודאות שהובילה לירידות שערים. המשקיעים באירופה מקווים כי צוותו החדש של הנשיא בוש ידחוף למהלכי הרחבה פיסקלית שיעוררו צמיחה מהירה יותר בארה"ב, וכתוצאה ממנה בכל העולם.



נוקיה הפתיעה לרעה את השוק עם אזהרת הכנסות לרבעון הרביעי, ומנייתה יורדת ב-3.3%. יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם צופה אומנם לעמוד בתחזית הרווח לרבעון הרביעי, כמנהגה, אולם אמרה כי הכנסותיה יהיו בקצה הנמוך של טווח התחזיות. הסיבה להחמצת התחזיות היא מכירות דלות מהצפוי לדגמים עם מסכים צבעוניים, והעדפה של הצרכנים לדגמים זולים יותר.



נוקיה חוזה עתה כי מכירותיה ברבעון הרביעי יהיו 8.8-9 מיליארד יורו, צמיחה של 0-2.2% לעומת מכירות של 8.8 מיליארד יורו ברבעון המקביל. בתחזיות קודמות צפתה החברה לרשום מכירות של 8.8-9.2 מיליארד יורו. הרווח פרופורמה צפוי לעמוד בתחזיות ולהיות בטווח של 0.23-0.25 יורו למניה. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 0.24 יורו למניה.



בעקבות נוקיה רושמת אריקסון ירידה של 1.9%; אלקטל מאבדת 5.5%.



מניות הבנקים באירופה מובילות את המגמה החיובית, לאחר שרשמו ירידות בשבוע החולף בעקבות אזהרות של לוידס TSB וברקליס. עתה עולה לוידס ב-1.1%; ברקליס ב-2.5%. בפאריס עולה סוסייטה ג'נרל ב-1.4%. מניית BNP פאריבה עולה ב-5% על רקע מאבק שליטה של הבנק על החזקות בקרדי ליונז מול קרדי אגריקול.



בקרב מניות הטלקום נרשמת מגמה מעורבת. כייבל אנד וויירלס נופלת ב-15%, בעקבות דיווח של "פייננשל טיימס" כי חטיבתה של החברה באיים הקריביים קרובה לקריסה. כייבל הודיעה היום על ארגון מחדש בשורות הנהלת החטיבה הגלובלית שלה. מנכ"ל החטיבה הגלובלית, דון ריד, יעבור לארה"ב ויהיה כפוף למנכ"ל כייבל, גרהם וואלאס. אדריאן צ'יימברליין, דירקטור לפיתוח ואסטרטגיה ינהל את הפעילות הגלובלית מחוץ לארה"ב. אתמול נפלה מנייתה ב-43% לאחר שהחברה נקלעה לקשיי מימון וספגה הורדת דירוג אשראי לרמת "זבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully