וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע תומכת במפקח על הבנקים: "הגיב מיידית לירידה באיכות האשראי והורה במועד לבנקים להגדיל ההפרשות"

ליאור כגן

10.12.2002 / 13:27

חברי הקרן מציינים כי "אם המצב הכלכלי ימשיך להחמיר ב-2003 או אפילו אם הקיפאון הכלכלי יימשך, יתעורר הצורך באמצעים נוספים"



נציגי קרן המטבע מציינים לטובה את פעילות מחלקת הפיקוח על הבנקים שבראשה עומד יצחק טל. בדו"ח המסכם שהגישו הבוקר לקליין ולשלום כותבים נציגי הקרן כי "איכות האשראי במגזר העסקי ירדה באופן ניכר מחמת המיתון המתמשך, והפיקוח על הבנקים הגיב מיידית להתפתחות זו בדורשו מן הבנקים להגדיל את ההפרשות הכלליות המיוחדות ברבעון האחרון של 2001.



"בנוסף, ערך הפיקוח ביקורות שטח ממוקדות בבנקים הגדולים, על מנת להעריך את מיון האשראי שלהם ולהגדיל את ההפרשות הספציפיות, כך שהערכותיהם ישקפו בצורה טובה יותר את הסיכונים הגלומים בהלוואות. מדיניות ההפרשות האגרסיווית של הפיקוח איפשרה לבנקים לעמוד ביחס ההלוואות הבעייתיות לסך כל האשראי - להוציא הלוואות בהשגחה מיוחדת ולמעט הפרשות - בשיעור של 3.5% בתקופה של 2000-2002. כתוצאה מכך, הצטמצמו רווחי הבנקים במידה ניכרת מהרמות הגבוהות ששררו בענף לפני 2001, עד כדי כך שבכמה בנקים הם אף הפכו להיות שליליים. רווחי הבנקים גם הושפעו לרעה מהפסדי הון שנגרמו בעטיה של הנפילה בשערי ני"ע סחירים - בשל העלייה החדה בשערי הריבית", כותבים נציגי קרן המטבע.



"הבנקים ומחלקת הפיקוח הניחו את דעתנו, כי האמצעים הנוספים שנקטו קרבו את ערך הספרים של האשראי הבנקאי נטו אל ערכו הכלכלי האמיתי. אשר לכן אין אנו רואים, בנקודת זמן זו, שהמגזר הבנקאי חשוף לפגיעו?ת מיידית העלולה להוות איום על היציבות הפיננסית. אנו משבחים את פעולת המניעה של הפיקוח על הבנקים, שבוצעה במועד הנכון".



יחד עם זאת מדגישים נציגי הקרן כי "אם המצב הכלכלי ימשיך להחמיר ב-2003 או אפילו אם הקיפאון הכלכלי יימשך, יתעורר הצורך באמצעים נוספים; בסיס ההון, שבכמה בנקים כבר נמצא קרוב מאוד למינימום החוקי שלו, עלול היה להישחק הלאה. מסיבה זו, אנו מאיצים בשלטונות להמשיך לעמוד על המשמר ולנקוט באמצעים למניעת אי יציבות במגזר הפיננסי. שיקול זה מעצים את חשיבותה של מדיניות מקרו-כלכלית מוכוונת-יציבות שנזכרה לעיל, מאחר שאי יציבות כלכלית ופיננסית - ובכלל זה אי יציבות הנובעת משינויי מדיניות תכופים - מהווה מקור פוטנציאלי לאי יציבות של המגזר הבנקאי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully