וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בפגישתו היום

דפנה מאור

10.12.2002 / 13:40

המסחר בחוזים על הריבית מצביע על ציפיות כי הבנק לא יעלה את הריבית עד אמצע 2003

הבנק הפדרלי של ארה"ב צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו הערב. בפגישתו הקודמת הוריד הבנק את הריבית ברבע אחוז, לרמה של 1.25%, הנמוכה ביותר מזה ארבעה עשורים. בכירים בבנק אמרו בימים האחרונים כי שער הריבית הנוכחי נאות לעידוד צמיחה כלכלית.

השוק אינו מצפה כי הבנק הפדרלי ימהר להעלות את הריבית מרמת השפל הנוכחית. נתונים כלכליים שפורסמו בשבוע שעבר הצביעו על גידול בשיעור האבטלה והמשך נסיגה בפעילות מגזר הייצור. המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית מראה כי השוק איננו מצפה להעלאת ריבית במחצית הראשונה של 2003. המסחר בחוזים על היורו-דולר משקף ציפיות דומות. סוחרים הפועלים ישירות מול הבנק הפדרלי צופים כי הריבית תעלה רק לקראת ספטמבר 2003.

הממשל האמריקאי חותר לפעול בחזית הפיסקלית כדי לעודד את הצמיחה. בשבוע שעבר הדיח הנשיא בוש את שר האוצר פול או'ניל ואת היועץ הכלכלי של הבית הלבן, לורנס לינדסי. השבוע מונה לתפקיד שר האוצר ותיק תעשיית הרכבות ג'ון סנואו, וסטיבן פרידמן מגולדמן סאקס מונה כיועץ הבית הלבן.

הצמיחה המקוטעת בכלכלה - מדשדוש של 1.3% ברבעון השני להאצה של 4% - היא גורם לדאגה עבור הצרכנים האמריקאים והממשל. בהתאם לכך צפוי ממשל בוש לפעול לאשר קיצוצי מסים בשנה הבאה, כולל הצעה להורדת מסים על דיווידנדים למשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully