וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות על רקע הודעת אמזון

שירלי יום-טוב

10.12.2002 / 17:24

אמזון צופה כי מכירות הרבעון הרביעי יעמדו בתחזיות; טי.טי.איי מוסיפה 10% לאחר הודעת תים על הצעת רכש צפויה למניותיה

בפתיחת יומו השני של שבוע המסחר בוול סטריט, רושמים המדדים עליות על אף התחזית הפושרת ששיגרה היום למשקיעים יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם נוקיה . אישור התחזיות מצד רשת הקמעונות המקוונת אמזון תורם לעליות. הנאסד"ק עולה כעת ב-0.8% והדאו מוסיף 0.2%.

הודעות החברות מגיעות במקביל לפגישתם הצפויה של נציגי הבנק הפדרלי של ארה"ב מאוחר יותר היום. מכיוון שלא צפויה הורדת ריבית נוספת לאחר זו שנרשמה בחודש הקודם בשיעור של 0.5%, מנסים היום המשקיעים לקבל רמזים בנוגע למצב המשק מהודעות החברות לקראת סיום הרבעון הרביעי והשנה כולה.

נוקיה הפתיעה היום את השוק לרעה עם אזהרת הכנסות לרבעון הרביעי. יצרנית הטלפונים הסלולריים צופה אמנם לעמוד בתחזית הרווח, כמנהגה, אולם אמרה כי הכנסותיה יהיו בקצה הנמוך של טווח התחזיות בשל מכירות דלות מהצפוי לדגמים עם מסכים צבעוניים והעדפה של הצרכנים לדגמים זולים יותר.

נוקיה חוזה עתה כי מכירותיה ברבעון הרביעי יסתכמו ב-8.8-9 מיליארד יורו, צמיחה של עד 2.2% לעומת הרבעון המקביל. בתחזיות קודמות צפתה החברה לרשום מכירות של 8.8-9.2 מיליארד יורו. תחזית מעודדת יותר פירסמה חברת אמזון המפעילה את אתר המכירות ברשת. אמזון צופה כי מכירות הרבעון הרביעי יעמדו בתחזיות ויסתכמו ב-1.3-1.4 מיליארד דולר.

בין המניות הישראליות הכבדות הנסחרות נרשמת מגמה חיובית לאחר הירידות החדות אמש. מניית טבע מוסיפה 1% למחיר של 39 דולר על אף כניסתה הצפויה של מתחרה נוספת, רנבקסי ההודית, לשוק הגרסאות הגנריות של האוגמנטין.

היום הודיעה רנבקסי על כך שהיא צפויה להתחיל למכור את התרופה בחודש הבא. מנכ"ל רנבקסי מסר כי החברה תתחרה בטבע ובחברת LEK הסלובנית שנרכשה על ידי ג'נבה של גלקסו סמית קליין, וכי להערכתו, 50% משוק האוגמנטין מוחזקים על ידי חברת ג'נבה. הוא העריך כי טבע ורנבקסי, השחקניות החדשות בשוק, צפויות להתחרות גם על נתח זה. המנכ"ל העריך כי מחירי האוגמנטין צפויים לרדת עם כניסתן רנבקסי וטבע לשוק.

צ'ק פוינט עולה ב-1.4% למחיר של 13.9 דולר וקומברס מוסיפה 1.5% למחיר של 10.3 דולר. אמדוקס עולה ב-1% למחיר של 10.2 דולר ומרקורי עולה ב-0.6% למחיר של 29 דולר.

מניית טי.טי.איי ממשיכה לרכז היום עניין ומוסיפה 10.5% למחיר של 4.7 דולרים. זאת, לאחר שחברת תים , המחזיקה בכ-45% מחברת טי.טי.איי , הודיעה היום כי בכוונתה לפרסם הצעת רכש מיוחדת למניות טי.טי.איי, כך שלאחר השלמתה, תים תחזיק בלמעלה מ-50.1% מהונה של טי.טי.איי.

בנוסף, לאחר חרושת שמועות ועצירת המסחר אתמול בצהריים במניית תים, הבהירה היום החברה כי בכוונתה לרכז את החזקותיה בטי.טי.איי ובשתי חברות נוספות - קומטק ומקיט, במסגרת חברה אחות בשם תים תעשיות תוכנה. מניותיה של תים תעשיות תוכנה, המוחזקת במלואה על ידי תים מחשבים, יוצעו לבעלי המניות הקיימים של תים כדיווידנד בעין. טי.טי.איי איבדה במסחר אמש כ-6.5% על רקע השמועות בדבר השינוי המבני בתים, ושווי השוק שלה מסתכם ב-51 מיליון דולר.

מניית מג'יק יורדת ב-9% למחיר של 1.2 דולרים למרות הודעת החברה על חוזה בסך של מיליון דולר לחברה הבת CoreTech עם חברת תרופות. קור טק תספק שירותי מיקור חוץ לכ-6,000 משתמשים בחברת התרופות.

עוד בולטות מניית און טראק שצונחת ב-25% למחיר של 4.5 דולרים ומניית כור שמתאוששת מירידה של 11% אמש ומוסיפה כעת 3.9% למחיר של 2.6 דולרים. ברן (סימול BRAN) מאבדת 5.4% למחיר של 7 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully