וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגע אחד הפכנו לעיוורים: אירוע הנגישות שהאיר עיניים למי שהשתתף בו

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

4.12.2018 / 12:54

לרגל היום הבינלאומי לשוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות התנסו עובדי בנק הפועלים ולקוחותיו בפעילויות באופן שגרם להם להבין איך מתנהלים חיי היום-יום של בעלי מוגבלויות. מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו: "האירוע ממחיש מה המשמעות של נגישות עבור בעלי מוגבלויות"

יח"צ - חד פעמי

כיסוי עיניים, אוזניות וישיבה בכיסא גלגלים הבהירו מהר מאוד לכל מי שהתנסה כיצד מרגישים אנשים בעלי מוגבלויות. לרגל היום הבינלאומי לשוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות התנסו עובדי בנק הפועלים בפעילויות באופן שגרם להם להבין איך מתנהלים חיי היום-יום של בעלי מוגבלויות בישראל ובעולם ועד כמה תורמת הנגישות לאיכות חייהם. הליכה בעיוורון, שיח בשפת הסימנים, התנסות בציור ובפעולות מוטוריות בסיסיות אחרות כאשר הם מוגבלים בתנועה היו חלק מאותם פעילויות. בנוסף, התקיימו מפגשים עם אנשים עם מוגבלות דוגמת עומר להט, בעל שיתוק מוחין אשר סיפר את סיפורו האישי על הגיוס לצה"ל וכיצד פרץ את גבולות המגבלות וסיפורה של הספורטאית הפראלימפית קטועת הרגליים פסקל ברקוביץ'.

"האירוע ממחיש לעובדים שלנו וגם ללקוחות נכנסים מה המשמעות של נגישות ואילו חסמים קטנים הם ענקיים עבור בעלי מוגבלויות", אומר מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו, "ברגע שמנגישים ומסירים חסמים מאפשרים לכל אחד לחיות את חייו".

"החלטנו לתת לעובדים שלנו טעימה ממה שאדם עם מוגבלות חווה ביום-יום", מוסיפה יעל דרומי, הממונה על חטיבת מחזיקי עניין בבנק הפועלים. "חברנו ל'נגישות ישראל' כדי להקים בכל המבנים שלנו בהנהלה הראשית דוכני התנסות למה שאדם עיוור או לקוי שמיעה עובר ביום-יום. דרך הרגליים מבינים את החוויה יותר טוב ויודע לתת שירות טוב יותר לאנשים עם מוגבלויות. אנחנו רואים בנגישות כאירוע אסטרטגי בעיקר בגלל ממדי התופעה".

"זה נפלא שהבנק המוביל ואחד הגופים הגדולים בישראל מקדם את נושא הנגישות", מסכם יובל וגנר מ"נגישות ישראל", "בעזרת בנק הפועלים אנחנו בטוחים שנעשה יותר טוב לאנשים עם מוגבלות שחיים בישראל".

בנק הפועלים פועל כל העת לשפר את הנגישות בסניפיו ובפלטפורמות הדיגיטליות, למשל על-ידי התקנת "לולאת השראה" - התקן המיועד לשפר את הדיאלוג עם לקוח כבד שמיעה המאפשר לו לשמוע דרך מכשיר השמיעה את הבנקאי בלבד ללא רעשי רקע מיותרים; מערכות עזר hear step - מערכת הכוונה קולית אקטיבית המאפשרות חיווי קולי לאנשים עם מוגבלות בראייה ומסייעת להם לאתר את דלתות הכניסה לסניפים ואת הבנקטים המונגשים; מערכת עזר hear call - התקן המיועד להתריע בפני הבנקאי שממוקם בעמדה נגישה בסניף, כי לקוח עם מוגבלות בראייה עומד בפתח הסניף וזקוק לסיוע; עמדות ייעודיות לקבלת קהל המסתייע בכיסאות גלגלים ועוד. כל ההנחיות ניתנות בארבע שפות: עברית, אנגלית, רוסית וערבית. בנוסף, הבנק משלב אנשים עם מוגבלויות בפרסומות ונותן חסות לנבחרת הספורט הפרה-אולימפית, מעסיק עובדים רבים עם מוגבלויות ומקפיד להנגיש את סביבת העבודה על פי צרכי עובדים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully