וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביו-טק הצרפתית IDM, בה מושקעת כלל ביוטכנולוגיה, גייסה 20 מיליון יורו

צורי דאר

10.12.2002 / 16:14

המשקיעה הינה חברת התרופות הצרפתית סאנופי-סינתלאבו, שהתחייבה בתחילת השנה להשקיע עד 600 מיליון יורו בפיתוחן של 20 תרופות נגד סרטן של IDM



חברת התרופות הצרפתית סאנופי-סינתלאבו (Sanofi-Synthelabo) השקיעה 20 מיליון דולר (20.1 מיליון דולר) בחברת הביוטכנולוגיה הצרפתית IDM - Immuno-Designed Molecules. על פי דיווח חברת המידע להון סיכון VentureWire, לסאנופי-סינתלאבו זכות להשקיע ב-IDM 10 מיליון יורו נוספים.



כזכור, בתחילת 2002 דיווח ה"פיננשל טיימס" כי סאנופי-סינת'לאבו תשקיע עד 600 מיליון יורו בפיתוחן של 20 תרופות נגד סרטן, הנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים בחברת IDM. מדובר בעסקה ל-10 שנים במסגרתה תגדיל סאנופי את אחזקתה ב-IDM מ-3% כיום ל-10%. במסגרת ההסכם תקבל סאנופי זכות סירוב ראשונית ל-10 תרופות בחמש השנים הראשונות של החוזה, ובהמשך תקבל זכות סירוב לשתי תרופות נוספות מדי שנה. סאנופי תשלם 2 מיליון יורו על כל תרופה לאורך אבני דרך במהלך פיתוחה.



IDM מוחזקת בשיעור של 10% על ידי כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, המשקיעה המובילה בתחום מדעי החיים בישראל. באוקטובר 2000 הובילה כת"ב גיוס של 13 מיליון דולר ל-IDM עם השקעה של 8.5 מיליון דולר. בסבב השתתפו גם STI ונצ'רס, שבשליטת בני שטיינמץ ופועלים השקעות שהשקיעו 4.5 מיליון דולר.



IDM נוסדה ב-1993 ומתמחה בפיתוח משפחת תרופות לאיתור תאים הנגועים בסרטן. מאז הקמתה גייסה החברה 73.9 מיליון יורו בשלושה סבבים. בין בעלי המניות ב-IDM - חברת הביוטכנולוגיה מדארקס, אטלס ונצ'רס, אייפקס פרטנרס, AXA, הבנקים האירופיים BNP, ונטובל ופאריבה וקבוצת ההשקעות הצרפתית סופינובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully