וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה הוציאה אזהרת מכירות לרבעון הרביעי; צופה לעמוד בתחזית הרווח

דפנה מאור

10.12.2002 / 13:04

מניות יצרנית מכשירי הסלולר יורדות ב-3.3% בעקבות האזהרה; נוקיה צופה אפס רווחיות לחטיבת רשתות הסלולר; צופה להגדיל את נתח השוק שלה לעומת הרבעון השלישי



נוקיה הפתיעה את השוק לרעה עם אזהרת הכנסות לרבעון הרביעי. יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם צופה אמנם לעמוד בתחזית הרווח, כמנהגה, אולם אמרה כי הכנסותיה יהיו בקצה הנמוך של טווח התחזיות. הסיבה להחמצת התחזיות היא מכירות דלות מהצפוי לדגמים עם מסכים צבעוניים והעדפה של הצרכנים לדגמים זולים יותר. בעקבות פרסום העדכון יורדת מניית נוקיה ב-3.3%.



נוקיה חוזה עתה כי מכירותיה ברבעון הרביעי יהיו 8.8-9 מיליארד יורו: צמיחה של 0-2.2% לעומת מכירות של 8.8 מיליארד יורו ברבעון המקביל. בתחזיות קודמות צפתה החברה לרשום מכירות של 8.8-9.2 מיליארד יורו.



הרווח פרופורמה צפוי לעמוד בתחזיות, ולהיות בטווח 0.23-0.25 יורו למניה. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח של 0.24 יורו למניה.



למרות התחזית המאכזבת למכירות, נוקיה צופה להגדיל את נתח השוק שלה ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי, בו החזיקה ב-36% מהשוק העולמי. ברבעון זה נמכרו בסה"כ 104.3 מיליון יחידות, גידול של 7.8% מהתקופה המקבילה - ויותר משחזו אנליסטים.



עבור הענף כולו אמרה נוקיה, כי שנת 2002 צפויה להסתכם במכירות של 400 מיליון מכשירים - בהתאם לתחזיות קודמות.



בתחום הרשתות לא היו לנוקיה בשורות טובות. שולי הרווח התפעולי בתחום זה צפויים להצטמצם לרמה אפסית, הזהירה. נוקיה היא שחקנית קטנה יחסית בשוק הציוד לרשתות, בו שולטת אריקסון, ומכאן שהאזהרה של נוקיה פוגעת יותר במתחרתה.



במהלך החודש החולף היו לנוקיה בשורות סותרות עבור השוק. בדצמבר הורידה החברה את תחזית המכירות לשוק מכשירי הסלולר עבור שנת 2003. בתחזיות קודמות, שפירסמה החברה זמן קצר לפני כן, היו ציפיות לצמיחה של 15% - אך נוקיה הורידה אותן ל-10%, או מעט יותר. תחזית זו מייצגת היקף מכירות של 420 מיליון מכשירים ב-2003, בדומה לתחזית של בנק ההשקעות מריל לינץ'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully