וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ג'נרל מוטורס ומניות הפיננסים מושכות הדאו לעליות; ירידות במניות הטלקום בעקבות נוקיה

רן דוידוב

10.12.2002 / 16:58

יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם פירסמה אזהרת הכנסות לרבעון ונופלת בכ-5%; ג'נרל מוטורס עולה ב-1.5% על רקע הערכה שלא תיאלץ לרכוש את חטיבת הרכב הכושלת של פיאט



המסחר בוול סטריט החל בעליות שערים לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול. מניות הטכנולוגיה רושמות עליות שערים חרף אזהרת הכנסות של ענקית הסלולר נוקיה. מדד נאסד"ק עולה בכ-1%. ג'נרל מוטורס ומניות הפיננסים גוררות את מדד דאו ג'ונס לעלייה 0.5%.



אתמול רשמו מדד S&P 500 ומדד דאו ג'ונס את הירידה החדה ביותר בחודש האחרון, ואילו הנאסד"ק נפל ב-3.9%, הירידה החדה ביותר מזה קרוב לחודשיים.



המשקיעים יעקבו היום אחר החלטת הבנק הפדרלי בנוגע לגובה הריבית במשק. לאחר שבחודש שעבר הורידה ועדת השוק הפתוח של הבנק את הריבית ב-0.5% לרמת שפל של 41 שנה - 1.25%, צופים כמעט כל הכלכלנים שהבנק יותיר היום את הריבית ללא שינוי. אך ההערכה הכלכלית שימסור הבנק תעורר גם היא עניין רב.



מניית נוקיה נופלת בכ-5%, לאחר שיצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם חתכה את תחזית המכירות לרבעון הרביעי. לדברי החברה בוחרים הצרכנים לרכוש דגמים זולים לקראת חג המולד. זו הפעם השישית השנה שנוקיה מורידה את יעד המכירות שלה. מוטורולה , מתחרתה האמריקאית, יורדת ב-2.5%; יצרנית שבבי הסלולר טקסס אינסטרומנטס עולה ב-0.2%.



הקמעונאית הגדולה ביותר בעולם, חברת וול מארט (סימול WMT) עולה ב-0.3%. מכירות חנויות הרשת בארה"ב צנחו בשבוע שעבר ב-2.3% כתוצאה ממזג אוויר סוער בצפון מזרח ארה"ב ששיתק את התנועה בקניונים. מתחרתה JC פני (סימול JCP) עולה ב-3%.



מנגד אישר היום מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס בראיון לעיתון צרפתי את תחזית המכירות של הקמעונאית המקוונת לרבעון הרביעי. החברה חוזה מכירות בטווח של 1.3-1.4 מיליארד דולר המהוות עלייה של 19%-28% מן הרבעון המקביל. שולי הרווח תפעולי צפויים לעמוד על כ-25%. לדברי בזוס, מבצע משלוח החינם על קנייה בסכום של מעל 25 דולר מניב תוצאות. מניית החברה עולה בכ-1%.



יצרנית הרכב הגדולה בעולם ג'נרל מוטורס עולה ב-1.5% בעקבות פרסום בכתב העת "אוטומוטיב ניוז" בו נטען שפיאט שוקלת לבטל את אופציית המכר המאפשרת לה לאלץ את GM לרכוש את חטיבת הרכב של החברה. אנליסטים טוענים שהחשש מפני אפשרות זו העיב לאחרונה על מניית החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully