וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רשות המסים ערן יעקב: "אין מקום להפחית את המס על הבורסה"

גיא בן סימון

5.12.2018 / 11:42

ערן יעקב מתנגד להפחתת המס על הבורסה וחושב שצריך לבטל את הפטור ממס על רווחי הון כתוצאה מהשכרת דירות: "מעודד הון שחור". יעקב מאשר את חשיפת "גלובס" שלפיה רשות ני"ע בוחנת מתן תמריצי מס למכירת מניות שליטה

ערן יעקב. צילום: תמר מצפי, גלובס
ערן יעקב/גלובס, צילום: תמר מצפי

"אם אנו נמצאים ברמת מס מאוד גבוהה, שווה לבחון הפחתה של המס על הבורסה, אך בהסתכלות הכוללת בעיניי אין מקום לעשות את זה, לא צריך להפחית את המס על הבורסה", כך אמר מנהל רשות המסים ערן יעקב בכנס השנתי של איגוד החברות הציבוריות.

"אני לא תמיד יכול לקבוע עמדה נחרצת, אבל צריך לזכור כי לכל תהליך (הפחתת המס על הבורסה; גב"ס) יש עלות. ברור לכולם שיש עלות כמו האם לא עדיף לתת את ההטבה בערוץ שוויוני? האם אני רוצה להעדיף את זה על פני זה?" אמר יעקב.

לגבי החלופות, כמו הפטור על הכנסה מהשכרת דירות בגובה 5,000 שקל, אמר יעקב: "הפטור מעודד הון שחור. מנקודת מבט שלי לא הייתי רוצה לעודד הון שחור, אני חושב שיש מקום לשקול את הנקודה הזו". במלים אחרות, טוען יעקב כי יש לבטל את הפטור ממס על הכנסה מהשכרה דירות. "כאשר אתה מעלה או מוריד מס אתה פוגע בשיקולי הצרכן ולדבר הזה יש מחיר", אמר יעקב, "אם אנו מדברים על שוויוניות, אחריות, ההסתכלות צריכה להיות יותר הוליסטית".

"המס הוא רק גורם אחד מיני רבים שמשפיעים על החלטה של חברה אם להנפיק בבורסה הישראלית, ולא הגורם המרכזי. לראיה - לאחר שקיבלנו את יוזמת איגוד החברות הציבוריות להכרה בהוצאות הנפקה ראינו דווקא ירידה בהיקף ההנפקות הראשוניות. גם הורדת היקף המס על רווחי הון לא תביא בהכרח לגידול במחזורי המסחר".

במסגרת הכנס, יעקב אישר את חשיפת "גלובס" מאתמול בדבר התכניות של רשות ניירות ערך למתן תמריצי מס למכירת מניות שליטה. "יש שיח פורה וחיובי ושל רשות ניירות ערך וגם עם הבורסה. אנו מתנהלים, אני מאמין, בשיתוף והידברות. יש הצעה כחלק מהקטנת הריכוזיות לאפשר הטבת מס לבעלי שליטה כדי ליצור אינסנטיב להם למכור את זה לתוך הבורסה. אני לא מכיר בספרות שאומרים שבעלי שליטה זה רע או טוב, יש לפה ויש לשם".

"ש מקום לעשות מהלכים במשק הישראלי, אחד הכלים הוא תמריצים. יכול להיות שהמשק זקוק לתמריצים כדי להביא משהו יותר טוב, אך אין עוד הכרעות בנושא זה. קיימת הצעה ראויה להקלה במס לבעלי שליטה במטרה להוביל להקטנת הריכוזיות בישראל". בנוסף, יעקב טען כי "עיוות המס של ההקלות למשכירי דירות מעודד את ההון השחור, אבל זה לא מצדיק יצירת עיוות נוסף במס על רווחי ההון".

לדברי מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו, "לצערי, שוק ההון והחברות הציבוריות לא נמצאות על מפת העדיפות הלאומית, וזאת למרות שכולם מבינים שהבורסה היא מנוע צמיחה מרכזי למשק הישראלי. לצד הפחתת מס הבורסה, שכנראה לא תזכה לתמיכת רשות המסים ושר האוצר, יש הצעות נוספות לעידוד הפעילות בשוק ההון כגון זיכוי מס למשפחה שתשקיע בשוק ההון, הפחתות מס לבעלי שליטה שימכרו מניות ויגבירו את המסחר, הורדת מס לחברות שמנפיקות בישראל ועוד - כולי תקווה שרשות המסים תשקול צעדים חדשים ומקוריים לעידוד הפעילות וקידום של הבורסה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • ערן יעקב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully