וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר קרן המטבע: "מצב המשק היה טוב יותר היום ללא עסקת החבילה של בנק ישראל והאוצר"

ליאור כגן

10.12.2002 / 12:55

מאשאיקו טאקדה: "לאישור הערבויות האמריקאיות תהיה השפעה חיובית על המצב"; "הפחתת ריבית אינה מהלך שעומד בפני עצמו ומותנית במדיניות פיסקלית אחראית"



מאת ליאור כגן ומוטי בסוק



במסיבת עיתונאים שכינסה משלחת קרן המטבע הבינלאומית אמר יו"ר המשלחת, מאשאיקו טאקדה, כי המצב בישראל הוא עדיין של חוסר יציבות ובין היתר סובל המשק מחוסר יציבות בשווקים הפיננסיים. לדבריו, אין ספק שלאישור של הערבויות האמריקאיות תהיה השפעה חיובית על המצב.



לדבריו טאקדה, חברי הקרן מעריכים כי מאז יוני לא החמיץ בנק ישראל שום הזדמנות להפחית ריבית במשק וכי המדיניות המוניטרית בה הוא נוקט היא מדיניות מוניטרית נכונה. טאקדה אומר כי הפחתת ריבית עתידית אינה מהלך שעומד בפני עצמו והוא מותנה בעוד גורמים ובראשם מדיניות פיסקלית אחראית. "מדיניות ריבית לבדה לא תוכל לחלץ את המשק הישראלי מההאטה ומהמיתון בהם הוא נתון וכי הפעילות במשק תלויה בעוד גורמים בהם המצב הבטחוני וגורמים חיצוניים כמו שיפור במצב כלכלות העולם", אמר טאקדה.



טאקדה העריך כי ללא עסקת החבילה בה ירדה הריבית ב-2%, ואי עמידת הממשלה בתנאים הפיסקליים מאוחר יותר, היה המצב במשק טוב בהרבה מאשר הוא בפועל. עם זאת, להערכת קרן המטבע, גם בתקופה שלאחר עסקת החבילה לא עמד המשק הישראלי בפני משבר פיננסי והשווקים תיפקדו בצורה סבירה. לדבריו, גם עתה אין סכנה למשבר פיננסי, והמשק מתפקד בצורה טובה.



קרן המטבע הורידה את הערכתה לגבי הצמיחה במשק הישראלי מ-1.8% בספטמבר לחצי אחוז עתה, בשל ההרעה במצבה הבטחוני והכלכלי של ישראל. הקרן סבורה כי ישראל תצמח ב-2003 בחצי אחוז ולא במינוס אחד אחוז כפי שסובר בנק ישראל, כיוון שהיא תיהנה מהצמיחה, אומנם נמוכה, בכלכלות ארה"ב ואירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully