וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי מפחית בחצי את המענק ומוריד את דמי השכירות לרשת

אביב לוי ושני מוזס

5.12.2018 / 15:24

לאחר דחיות רבות, מתוכננת לשבוע הבא התכנסות של בעלי המניות ברשת רמי לוי, שתצביע על עדכון זכאות המענק למנכ"ל הרשת ובעל השליטה, שהייתה בתוקף עד לסוף 2017. עלות ההעסקה השנתית של לוי מוערכת כעת ב-2.5 מיליון שקל, לעומת 3.8 מיליון שקל לפני העדכון

פתיחת סניף חברת הסלולר החדש של רמי לוי בגבעת שאול, דצמבר 2011. עומר מירון
רמי לוי/עומר מירון

בניסיון לקבל את אישור בעלי המניות, רמי לוי מצמצם את היקפי התגמולים שהוא מבקש לקבל מרשת הקמעונות שבשליטתו, הן עבור תפקידו כמנכ"ל הרשת והן כבעל נכסים המושכרים לה.

לקראת התכנסות מתוכננת בשבוע הבא (12.12) של בעלי המניות, פרסמה אתמול רמי לוי זימון אסיפה מעודכן, שממנו עולה כי לוי החליט לוותר על "מחצית המענק שאושר לו", ביחס לזכאות שהייתה בתוקף עד סוף שנת 2017, וכן הפחית את תנאי השכירות שהוא מבקש לקבל מהרשת עבור נכסיו. אסיפת בעלי המניות זומנה לראשונה לחודש אפריל השנה, אולם היא נדחתה שוב ושוב לצורך "מיצוי דין ודברים מול גופים מוסדיים ורשות ני"ע".

כעת, ברמי לוי מעריכים את עלות העסקתו השנתית של לוי בתפקידו כמנכ"ל בכ-2.5 מיליון שקל, על בסיס תוצאות החברה ל-2017, ירידה של כ-35% ביחס לעלות מוערכת של 3.8 מיליון שקל שפרסמה החברה טרם העדכון. זאת אחרי שרכיב הבונוס מהסכום הכולל מוערך כעת ב-1.3 מיליון שקל, לעומת 2.6 מיליון שקל טרם העדכון.

מפרטי הזימון עולה כי בחברה הפחיתו את שיעורי הבונוס השנתי אשר לו יהיה לוי זכאי, הנגזר מרווחיה השנתיים (לטווח של כ-0.7%-2% לעומת טווח של 1.3%-4% טרם העדכון), והחליטו כי "הסכום הכולל של התגמול השנתי אשר ישולם לרמי לוי (בונוס ושכר חודשי) לא יעלה על סך של 4 מיליון שקל".

התמורה החודשית הקבועה שאותה מבקש לוי לקבל לא שונתה, ונותרה ברמה של 95 אלף שקל, בתוספת מע"מ - שדרוג של 25% לעומת שכר חודשי של 75 אלף שקל שאושר לו בעבר.

דמי שכירות של 40 מיליון שקל

תנאי ההעסקה של לוי הם "כסף קטן" מבחינתו. נוסף על החזקה נוכחית שלו ב-40% ממניות החברה, בשווי של כמיליארד שקל (לאחר שמכר בעבר מניות במאות מיליוני שקלים), הוא גובה דמי שכירות של כ-40 מיליון שקל בשנה מהרשת שבשליטתו, עבור נכסים המשמשים לפעילותה. מדובר ביותר מ-20 נכסים, בשטח כולל של כ-110 אלף מ"ר (כ-24.5 אלף מ"ר מהם משמשים כמרכז לוגיסטי שהחל לפעול במודיעין לפני כמה חודשים).

כעת הרשת מבקשת, כחלק מצעדי התרחבותה, לאשר תנאים עקרוניים לשכירת נכסים מלוי, כחלק מרצונה "להסדיר קווים מנחים אשר בהתאם להם תיבחן, באופן ספציפי, כל עסקת שכירות עם בעל השליטה". ברשת סבורים כי תנאי המסגרת "יוצרים ודאות ביחס לכדאיות התקשרות החברה בהסכמים המאושרים במסגרתה, נוסף על הבטחה של יציבות תפעולית ביחס לסניפים קיימים".

בתנאי ההתקשרות העדכניים הפחיתה רמי לוי בין היתר את היקף דמי השכירות השנתיים המקסימליים בעסקאות הקשורות לבעל השליטה, מ-8% ל-7% מהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות של החברה, והפחיתה מ-3% ל-1.4% את הרף המקסימלי מהרווח הגולמי לעסקאות שכירות של נכסים למטרות אחרות, דוגמת מחסנים ומתחמים לוגיסטיים. עוד הופחתו דמי השכירות המרביים למ"ר מ-100 ל-85 שקל בנכס המשמש לסניף או למשרדים, ומ-55 ל-45 שקל למ"ר במחסנים ומתחמים לוגיסטיים.

ב-2017 דמי השכירות השנתיים ששילמה רמי לוי לנכסים הקשורים לבעל השליטה הצטברו לכ-45 מיליון שקל, נוסף על 400 אלף שקל למחסנים ולמתחמים לוגיסטיים, וזאת טרם תחילת הפעלת מרלו"ג החברה במודיעין, ונכסים באשקלון ובעטרות.

ההסכמים הקיימים בין רשת רמי לוי לבין המייסד העומד בראשה אושרו על-ידי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, "כעסקאות שאינן חריגות, שלבעל השליטה עניין אישי בהן, זאת לאור היותן במהלך עסקיה הרגיל של החברה, לאור היקפן הכספי השנתי שאינו מהותי עבור החברה ובשל היותן בתנאי שוק".

שחיקה בשיעור הרווח הגולמי
בסוף השבוע האחרון פרסמה רשת רמי לוי, הנסחרת בשווי של 2.6 מיליארד שקל, את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, שבו חלה צמיחה של כ-9% בהכנסותיה, שהגיעו ל-1.4 מיליארד שקל, ושנתמכה בפתיחת שני סניפים חדשים (באריאל ובחולון) במהלך 2017, ובעלייה של יותר מ-6% במכירות חנויות זהות בהשפעת עיתוי חגי תשרי. השיפור בהכנסות לא בא לידי ביטוי ברווחי הרשת הרבעוניים, שנחלשו ב-3% ל-29 מיליון שקל.

"מבצעים מעמיקים שנקטה החברה" לקראת תקופת החגים, וזאת "בהתאם לאסטרטגיית החברה לשמור על המחירים הזולים בכל אזור שבו היא פועלת", נוסף על הוצאות הקשורות לתחילת הפעלת המרלו"ג החדש שלה במודיעין, הובילו לשחיקת שיעור הרווח הגולמי (ירד מ-22.3% ל-20.8%) מסך המכירות ופגעו גם ברווח התפעולי.

הירידה בשיעור הרווח הגולמי של לוי היא יוצאת דופן, ומתרחשת על אף עליות המחירים בענף, שסייעו לשיפור הרווח הגולמי של מתחרות כמו שופרסל או ויקטורי, שנמנעו מלהיגרר למלחמת המחירים שלוי היה עשוי לייצר.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018, הכנסותיה של רמי לוי עלו בכ-6% ל-4 מיליארד שקל, בתמיכת שני הסניפים החדשים ועלייה של 2.5% במכירות חנויות זהות.

בתקופה זו שחיקת שיעור הרווח הגולמי מהמכירות הייתה מתונה יותר, ובשורה התפעולית הצליחה הרשת להציג שיפור מתון בתמיכת צמצום הוצאותיה. הרווח הנקי עלה ב-10% ל-98 מיליון שקל, אחרי שרמי לוי נהנתה גם מעליה בהכנסות מימון ומירידה בשיעור מס חברות.

  • עוד באותו נושא:
  • רמי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully