וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינויו של סטיבן פרידמן למשרת היועץ הכלכלי של הבית הלבן מתעכבת

סוכנויות הידיעות

10.12.2002 / 17:30

העיכוב - כנראה על רקע סיבוכים בבדיקת החזקותיו הפיננסיות של יו"ר גולדמן סאקס לשעבר; הבית הלבן הכחיש כי העיכוב נגרם מחוסר שביעות רצונו של פרידמן מתוכנית קיצוץ הריבית



מינויו של יו"ר גולדמן סאקס לשעבר, סטיבן פרידמן, למשרת היועץ הכלכלי של הבית הלבן מתעכבת על רקע סיבוכים בבדיקת החזקותיו הפיננסיות, על כך מדווח "בלומברג". מהדיווח עולה כי גורמים בבית הלבן מעריכים כעת כי הסיכוי שמינוי זה יצליח עומד עתה על 75%.



"המצב מאוד נזיל כרגע", אמר גורם לא מזוהה בבית הלבן. גורם בכיר בבית הלבן הפריך הערכות שונות כי העיכוב נגרם מפאת חוסר שביעות רצונו של פרידמן מתוכנית קיצוץ הריבית. פרידמן צפוי היה להחליף את לורנס לינדסי שפוטר בסוף השבוע.



אתמול הודיע נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש על מינויו של ג'ון סנואו (John Snow), יו"ר חברת CSX, לתפקיד שר האוצר. בוש העדיף את סנואו לתפקיד על רקע נסיונו הניהולי הרב ומתוך תקווה כי מינוי של אדם בעל רקורד עשיר בתעשייה יכול להוביל מהלכים שישיבו את הצמיחה לכלכלת ארה"ב. סנואו קיבל על עצמו את המינוי אשר עדיין זקוק לקבלת אישור הסנאט.



ג'ון סנואו, בן 63, מתפקד כנשיא ויו"ר חברת CSX, מפעילת רשת מסילות הברזל והרכבות הגדולה במזרח ארה"ב. סנואו, עורך דין במקצועו ובעל השכלה מתחום הכלכלה, בעל ניסיון רב במערכת הפוליטית האמריקאית עוד מתקופתו של הנשיא פורד, עת כיהן כיועץ ראשי לשר התחבורה וסגן שר. לאחר פרוץ פרשת אנרון, סנואו עמד בראש מחנה רחב שקרא לאחריות תאגידית ולמיגור השחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully