וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע נפילת האת'ריום: 13% מעובדי ConsenSys יפוטרו

רועי קצירי

9.12.2018 / 16:27

החברה האמריקאית, שמפתחת עשרות מיזמים על פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, כבר התחילה לפטר בשבוע שעבר כמה מ-1,200 עובדיה, על רקע מהלך שהגדירה כ"מיקוד מחדש של סדרי העדיפויות של החברה"

בלוקצ'יין. ShutterStock
בלוק צ'יין/ShutterStock

המשבר בשוק הקריפטו, שבא לידי ביטוי בקריסת שוויים של המטבעות הדיגיטליים, מורגש כעת גם באחת מחברות הבלוקצ'יין הגדולות בעולם, ConsenSys, המעסיקה כ-1,200 עובדים. לפי הודעה שפרסמה החברה ביום חמישי, היא עשויה להיפרד בקרוב מ-13% מעובדיה.

חברת קונסנסיס נוסדה ב-2015 על ידי ג'וזף לובין, שנמנה עם מייסדי פלטפורמת הבלוקצ'יין Ethereum, שעליה מבוסס המטבע הדיגיטלי את'ר (ETH ). לובין הקנדי נחשב לאחד ממשקיעי הבלוקצ'יין הגדולים בעולם, ובפברואר האחרון דורג במקום השני ברשימת עשירי הקריפטו של מגזין "פורבס", כשהונו במטבעות דיגיטליים הוערך בסכום שבין מיליארד ל-5 מיליארד דולר.


קונסנסיס, שבמסגרתה פועלים יותר מ-50 מיזמים, התמקדה בפיתוח יישומים המבוססים על טכנולוגיית הבלוקצ'יין של את'ריום והגדירה את עצמה כ"סטודיו ייצור של את'ריום". "אנחנו מתמקדים בכך, ושווי האת'ר לא מעניין אותנו", אמר לובין בראיון ל"גלובס" ביוני האחרון, כשביקר בישראל. במהלך ביקורו בארץ הכריזה קונסנסיס על הקמת מרכז פיתוח בישראל, בניהולם של רייצ'ל אפשטיין ודרור אביאלי. בכתבה שפורסמה בשבוע שעבר ב"פורבס", הוערך כי החברה "שורפת" מזומנים בקצב של יותר מ-100 מיליון דולר בשנה.

"מייעלים כמה חלקים של העסק"

תוכנית הפיטורים של קונסנסיס, שהמרכז הראשי שלה נמצא בברוקלין שבניו יורק, באה בעקבות הודעה קודמת של החברה משבוע שעבר, שלפיה היא מבצעת "מיקוד מחדש של סדרי העדיפויות שלה". ל"דור החדש" של החברה, שייווצר בעקבות התהליך הזה, קוראים בחברה "קונסנסיס 2.0". "ככל שאנו נרגשים מהקמת ConsenSys 2.0, הצעד הראשון שלנו בכיוון הזה היה קשה", הודיעה החברה ביום חמישי. "אנחנו מייעלים כמה חלקים של העסק, כולל פתרונות קונסנסיס, הזרועות ושירותי ה-Hub - מה שמוביל להפחתה של 13% מחברי הרשת שלנו".

הקשיים שחווים כיום סטארט-אפים בתחום הבלוקצ'יין אינם מפתיעים, לאור מצבו של שוק המטבעות הדיגיטליים בחודשים האחרונים. מחירו של המטבע המוביל בשוק, הביטקוין (BTC), ירד לשפל של 14 חודשים ומחירו היום (יום א') כ-3,500 דולר. שוויו הכולל של שוק הקריפטו, שהביטקוין מחזיק 55% ממנו, מסתכם כיום בכ-110 מיליארד דולר, לאחר צלילה של 87% משווי השיא של 831 מיליארד דולר שרשם בינואר 2018. הנפילה לא פסחה גם על את'ר (ETH), המטבע הדיגיטלי של את'ריום, שמחירו ירד בשבוע האחרון ב-21% והשלים צניחה של 93% ממחיר השיא שבו נסחר בינואר.

את'ר הוא כיום המטבע הדיגיטלי השלישי בשווי השוק שלו, עם נתח של כ-8% מכלל שוק הקריפטו, אחרי ביטקוין במקום הראשון, עם נתח של 55%, ו-XRP של ריפל במקום השני עם נתח של 11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully